Klacht: Vanwege treinuitval traject Maastricht-Roermond niet coronaproof reizen

[email protected] op 26 februari 2021 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Op maandag 22 februari ben ik om 12:30 uur op het treinstation aangekomen in Maastricht. In principe moest ik de sprinter van 12:41 uur naar Roermond hebben. Vanwege een defecte trein is deze reismogelijkheid vervallen. De eerst volgende treinmogelijkheid was om 13:11 uur vanuit Maastricht. Echter door deze calamiteit was de sprinter van 13:11 uur zo druk dat zelfs passagiers schouder aan schouder in het gangpad moesten staan. Begrijpelijk gezien de calamiteit echter niet coronaproof. Sommigen hadden zelfs pas in de trein een mondmasker op. Als na de incubatietijd van 5 dagen blijkt dat ik besmet ben geraakt weet ik dus waar het aan gelegen heeft. Ik ben namelijk heel voorzichtig omdat ik met het OV moet reizen en niet thuis kan werken. Daarnaast heb ik al corona gehad vorig jaar.

Een gedegen coronaproof calamiteitenplan. En een tegemoetkoming als blijkt dat ik corona heb.

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Arriva

Heeft op 26 februari 2021 om 14:14 geantwoord

Beste Dave,

We begrijpen uit je klacht dat de trein van 13.11 uur veel te vol zat omdat de trein van 12.41 uur defect was.

Wanneer de trein vol zit dan maakt de machinist hier melding van bij de verkeersleiding. Dit wordt dagelijks in de gaten gehouden. Van de te volle trein maak ik ook melding naar de regio. Excuses voor het ervaren ongemak.

Mocht je nu of in de toekomst nog vragen hebben over deze melding of een ander voorval, dan adviseer ik je om contact met ons op te nemen via onze Twitterpagina onder @Arriva_NL , Facebookaccount www.facebook.com/ArrivaNederland of ons online contactformulier: http://bit.ly/2wIz51S

Anita
Medewerker Arriva klantenservice

Alle klachten die gemeld zijn door [email protected]