Klacht: Vandebron liegt in haar mailing meerdere keren Roomser dan de paus

bagpipe op 16 augustus 2023 over Vandebron in de categorie Energieleveranciers

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

De leugen regeert nu ook bij Vandebron en haar eigenaar Essent.
Ze introduceren terugleverkosten die illegaal zijn.
Volgens Vandebron is dit eerlijker, maar dat blijkt een leugen van jewelste!
UITLEG: iedereen betaalt voor de AANSLUITING op het elektriciteitsnet. Deze aansluiting op het net van TenneT is voor ontvangen en terugleveren van elektriciteit, waarmee hoge kosten zijn gemoeid: ieder jaar stijgen ze meer dan de inflatie hoog is (verliezen Duitsland). Deze kosten zijn een aanslag op de TerugVerdienTijd.
Vandebron liegt over het eerlijker verdelen van de kosten van netaansluitingen, want voor een netaansluiting is door iedereen al hetzelfde betaalt, met of zonder zonnepanelen. De conclusie luidt dan ook dat Vandebron met deze maatregel een ordinaire ZEER FORSE verlaging van de opbrengst van zonnepanelen geeft, zeker voor klein aantal zonnepaneelbezitters. Dat heeft weer een zeer negatief gevolg van de TerugVerdienTijd, hetgeen de bewering in de mailing van Vandebron weerspreekt dat investeren in zonnepanelen blijft lonen. Ja voor hele grote installaties die giga-subsidies krijgen maar niet voor de particulier.
ONTVANGEN MAILING:
——- Doorgestuurd bericht ——–
Onderwerp: Vaste terugleveringskosten: nieuw prijscomponent voor zonnepaneel-eigenaren
Datum: Tue, 15 Aug 2023 00:01:02 -0600
Van: Vandebron
Aan:

Gewenste Oplossing:

Per direct de aangekondigde vaste terugleverkosten annuleren. Anders alle klanten bij Vandebron en Essent weg!

------- Doorgestuurd bericht --------
Onderwerp: Vaste terugleveringskosten: nieuw prijscomponent voor zonnepaneel-eigenaren
Datum: Tue, 15 Aug 2023 00:01:02 -0600
Van: Vandebron
Aan:

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Bericht van Robin van Klacht.nl

7 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Vandebron

Reactie van de melder van de klacht bagpipe

7 maanden geleden - Tevens: 1. Publicatie hoogte verliezen door negatieve energieprijzen ontbreken. Dat behoort wel bij het oplopen van verliezen die niet onder ondernemersverliezen vallen. Vandebron doet net alsof dit geen ondernemersverliezen zijn, maar dat zijn ze bij de profilering van Vandebron vanaf het ontstaan van Vandebron nu juist wel, zeker als onderdeel van een megaconcern als Essent. 2. Op geen enkele wijze geeft Vandebron openheid van zaken over de hoogte en VERDELING van de zogenaamde kosten door negatieve energieprijzen. Anders geschreven: het kan zelfs zo zijn dat deze terugleverkosten een megawinst voor Vandebron oplevert. Negatieve elektriciteitsprijzen komen niet vaak voor gedurende het hele jaar en zeker niet in bepaalde regio's zoals platteland of de provincie Groningen met als gevolg dat voor iedereen vaste terugleveringskosten niet correct is. En al helemaal niet waarom er categorieën noodzakelijk zijn voor de in rekening gebrachte terugleverkosten. Een aansluiting kent geen kosten voor terugleveren of zelf gebruikte elektriciteit. kortom, ook dit is een leugen of nepargument van jewelste.

Reactie van de melder van de klacht bagpipe

7 maanden geleden - Vandebron weet dat ze verkeerd bezig zijn! Vandaar dat ze niet willen reageren.

Bericht van Robin van Klacht.nl

7 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Vandebron nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door bagpipe