Klacht: Van Groeirekening naar Studentenrekening

op 12 juli 2012 over ABN Amro in de categorie Banken

Ongeveer 3 weken geleden kreeg ik van ABN Amro een brief dat ik mijn groeirekening (die niet in mijn bezit was) over kon laten zetten in een studentenrekening. Hierin was ik wel geïnteresseerd, ik zou er internetbankieren bij krijgen, een betaalpas en alles wat hierbij hoort. Ik heb dit aanbod aangenomen en kreeg na een week mijn betaalpas thuis gestuurd. Deze heb ik geactiveerd. Na 2 weken ben ik gaan proberen om in te loggen op mijn internetbankieren met mijn edentiffier die ik bij mijn rekening kreeg. Dit lukte nie, ik was met deze pas niet bevoegd om op mijn internetbankieren te komen en ik moest mijn andere pas gebruiken. Welke pas? Ik heb er maar 1? Ik bellen met de klantenservice. Deze vertelde mij dat ik niet eens een internetbankieren account had en dat ik deze moest aanvragen. Ik naar het ABN kantoor bij mij in het centrum en daar trof ik dezelfde man die mij de dag ervoor ook al had geholpen met het activeren van mijn 2e pas (Ik was mijn pin code verloren en moest een nieuwe pas aanvragen, ander verhaal) ik heb toen weer mijn probleem uitgelegd en die vertelde mij dat dit kon kloppen want ik ben niet bevoegd met op deze rekening. Uhm maar meneer, mijn naam staat op de pas, en die heeft er altijd op gestaan. ik moest met mijn ouders (ik ben 17 en een half) mijn internetbankieren komen aanvragen of mijn ouders konden dit doen op hun eigen internetbankieren. Mijn ouders hebben hier naar gekeken maar die rekening staat absoluut niet in hun internetbankieren. Nu zou ik dus 2 weken moeten wachten op een formulier dat opgestuurd kan worden (dit heb ik niet gedaan) of ik moet met mijn moeder aan het handje naar ABN komen zodat zij mij bevoegdheid kan geven OP MIJN EIGEN REKENING! Dit ben ik niet van plan, ABN geeft mij een aanbod en dit aanbod is nog niet waargemaakt. Ik baal hier ontzettend van dit geeft een hoop stress. Ik ben absoluut niet tevreden met de gang van zaken bij ABN. Ik ben tenslotte bijna 18, kom op nou!

Ik wil dat mijn internetbankieren per direct door mijzelf aangevraagd worden en dat ik als 17 jarige zelf mijn eigen rekening kan beheren, ik verdien mijn eigen geld en dit zou ik graag op mijn eigen rekening willen storten. Zelf!

5 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door ABN Amro in behandeling genomen

5 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat ABN Amro een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

ABN Amro

Heeft op 13 juli 2012 om 13:30 geantwoord

Wij hebben met de klant de klacht besproken en aangegeven hoe hij Internet Bankieren kan openen zonder naar het kantoor te gaan.

Alle klachten die gemeld zijn door Riiley