Mijn Klacht:
Voor mijn ouders ging ik op zoek naar een beter betaalbare energieleverancier. Via de vergelijkingssites kwam van de Bron eruit als zijnde een goede match. Het berekende voordeel veranderd echter al snel als je bij de leverancier zelf aanklopt. Na een eerste telefoongesprek met de klantenservice waarin ik alles heb nagevraagd en me liet informeren besloten we over te stappen. Maar dan begint de ellende, genoemde kortingen bestaan ineens niet meer en worden ook niet verwerkt. De ene medewerker zegt dat de korting het eerste jaar gelijk wordt verwerkt in je termijn bedrag, een ander zegt dat die korting pas aan het einde van het jaar wordt verrekend. (ik heb zwart op wit in mails dat het termijnbedrag zou worden aangepast)Vreemd… Dan blijkt, zonder informatie vooraf, dat er sinds april ineens de regeling van een waarborgsom bestaat, niet over gesproken in alle telefonische contacten. Dus ze bieden een korting aan en vervolgens ga je nog meer betalen aan een waarborgsom….zo kan ik ook korting geven. Mijn ouders moeten dus nu in 1 maand 2 x betalen (van hun AOW): nog een bedrag aan de oude leverancier en een bedrag ( de waarborgsom) aan de nieuwe leverancier…..Ze hebben nooit betalingsachterstand gehad dus die vlieger gaat niet op. Ik heb diverse (taalkundig slechte) mails liggen met beloftes die niet worden waar gemaakt of nagekomen, de toon van de mails is zogenaamd vriendschappelijk en er wordt op los getutoyeerd. De FIJNE DAG die ze je iedere keer wensen mag zo zachtjes aan wel achterwege blijven.
Zeer ondoorzichtig bedrijf die afspraken voor alsnog niet nakomt.
Gewenste Oplossing:
Ik wil dat de beloftes uit het eerste telefoongesprek worden nagekomen: er zouden 2 soorten kortingen zijn, de vriendenkorting en de korting die wordt berekend op basis van een gemiddelde in vergelijking met andere aanbieders. Die laatste zou voor mijn ouders bedoeld zijn, het termijnbedrag zou daarmee het eerste jaar gunstig uitvallen voor hun. De waarborgsom wil ik terug gestort zien per omgaande!
Terzijde opgemerkt: De mailwisseling is mij te onprofessioneel, ik ben geen vriend of vriendin maar een zakelijke klant.
er dient een eenduidig verhaal naar buiten te worden gecommuniceerd zodat je werkelijk transparant blijft wat Van de Bron nu zeker niet is!