Klacht: Criminele organisatie in plaats van energieleverancier?.

user-1181455 op 05 maart 2018 over Van de bron in de categorie Energieleveranciers

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

n augustus 2017 een nieuw energiecontract afgesloten bij VANDEBRON. De meterstanden keurig doorgegeven aan mijn oude leverancier Energieflex en VANDEBRON. Voorschot op 150 euro per maand gezet. Mijn verbruik is al tientallen jaren hetzelfde en ik krijg elk jaar fors geld terug.
Op 3 januari 2018 ontving ik een mailtje van VANDEBRON dat mijn standaard jaarverbruik van zowel normaal tarief als daltarief 0 kwh was en het gasverbruik ook 0 cbm3 en dat VANDEBRON voorstelde het maandelijkse voorschoot te verlagen naar 25 euro per maand. Dit klopte natuurlijk voor geen meter. Meteen telefonisch contact opgenomen met VANDEBRON. De cijfers klopten niet. Voorschot werd door hoger verbruik vastgesteld op 17 euro per maand. VANDEBRON erop gewezen dat mijn energieverbruik al tientallen jaren nagenoeg hetzelfde is. Op 3 januari 2018 kreeg ik een herberekening, uitkomst voorschot 320 euro per maand. Op 10 januari 2018 na diverse mailtjes en telefoontjes voorschot bepaald op 205 euro per maand, dit terwijl het verbruik gelijk was. VANDEBRON blunderde aan een stuk door. Allereerst met het verbruik van 0 kwh en 0 cbm3. Er waren fouten gemaakt en ik moest daar maar voor opdraaien aldus de afdeling webcare, die meer problemen veroorzaken en helemaal niets oplossen. Mijn dank is dan ook groot Stein en Coen van de afdeling Webcare van VANDEBRON, wat een stelletje sukkels.
Stein mocht niet bij Energieflex informeren naar mijn gegevens en meterstanden. Dat was schending van mijn privacy. Twee dagen later had Stein dit toch gedaan. Alles van deze sukkel ligt vast op mail. Vervolgens wilde Stein kosten die aan energieflex toekwamen innen voor VANDEBRON, pure oplichting, strafbaar gesteld bij artikel 326 Wetboek van Strafrecht. Men wil geen enkele verantwoordelijkheid nemen en de klant voor al deze door VANDEBRON veroorzaakte rotzooi laten opdraaien. Bij mij is de maat vol. VANDEBRON zegt doodleuk geen fouten te hebben gemaakt. Men heeft lak aan klanten en gaat over lijken als het op geld aankomt. Sorry heren van VANDEBRON jullie horen in een huis van bewaring thuis. Er zitten hier in Nederland meer mensen vast die minder op hun geweten hebben.
Neem je verantwoordelijkheid VANDEBRON, toon je een net bedrijf en los iets op!!!!.
Hoeveel mensen heeft VANDEBRON getracht op te lichten.
Van hoeveel mensen heeft VANDEBRON de privacy geschonden.
Mensen let goed op, het enige wat bij VANDEBRON telt, is GELD.

Gewenste Oplossing:

Ruime financiële vergoeding voor het geblunder, de aangerichte zooi, de schending van de privacy en de poging tot oplichting.

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Bericht van Robin van Klacht.nl

7 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Van de bron over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

7 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Van de bron in behandeling genomen

Bericht van Van de bron

7 jaren geleden - Beste meneer en/of mevrouw, Het betreurt ons ten zeerste dat u de noodzaak ziet op deze wijze een bericht te plaatsen en hierin onze collega's persoonlijk aan te halen. We zijn bekend met de situatie en de klant die dit betreft. We hebben met de beste intentie meermaals toegelicht hoe de situatie daadwerkelijk is. Wij baseren onze toelichting op feiten. De situatie die hier geschetst wordt komt helaas niet mee overeen met deze feiten. Om de gegevens van de klant te beschermen kunnen we hier via deze weg niet verder inhoudelijk op in gaan. Zoals ook in persoonlijk contact aangegeven is hebben wij altijd onze medewerking verleend om dit op te lossen. Daar hier ook enige medewerking vanuit de klant voor nodig is, maar deze niet verleend wordt, is ons de mogelijkheid ontnomen dit op te lossen. Ook op de verzoeken om dit nader telefonisch te bespreken is niet ingegaan. Mocht de klant hier alsnog toe bereid zijn dan vernemen wij dat graag. Voor nu wens ik u een prettige dag! Met vriendelijke groet, Laura Serviceteam Vandebron

Reactie van de melder van de klacht

7 jaren geleden - Helaas is er niets door U opgelost, zelfs niets aangedragen wat tot een oplossing zou kunnen leiden. U bent de veroorzaker van al deze ellende. Het is begonnen bij de meterstanden, die goed door mij zijn doorgegeven (zie beide mailtjes van Energieflex). U blijft blunderen, zie januari, verbruik, 0, voorschot 25 euro. Alles staat op de mail vandeBRon. Leugens zullen U niet verder helpen. De ene na de andere blunder, daar mag ik voor opdraaien. Dat noemt U een oplossing. U krijgt een paard aan het lachen VandeBron. Neem eindelijk eens uw verantwoordelijkheid. Schending van de privacy, U hebt letterlijk lak aan klanten, niets is U teveel om aan geld te komen. Nog nimmer heb ik zo een zooitje meegemaakt en ik loop al wat jaartjes mee. Nog nimmer heb ik een energieleverancier meegemaakt die er zo een bende van maakt.

Bericht van Van de bron

7 jaren geleden - Beste meneer en/of mevrouw, We kunnen in ieder geval concluderen dat we het over één ding eens zijn, het probleem is nog niet opgelost. Ons aanbod om de kwestie op te lossen staat uiteraard nog steeds. Echter zijn we hierbij nog steeds afhankelijk van informatie van uw kant. Indien deze niet aangeleverd wordt of u zich niet bereid toont dit telefonisch te bespreken kunnen wij verder niks voor u betekenen. Mochten wij geen nieuwe informatie ontvangen heeft het voortzetten van deze conversatie, ook hier via klacht.nl, geen toegevoegde waarde. We zullen verdere berichten zonder nieuwe inhoudelijk informatie voor kennisgeving aannemen en toevoegen aan het dossier. Nogmaals een fijne dag toegewenst! Met vriendelijke groet, Laura Serviceteam Vandebron

Reactie van de melder van de klacht

7 jaren geleden - Beste Laura, Ik ben het helemaal met U eens dat het probleem niet opgelost is. Wel staat vast dat VandeBron de veroorzaker is van deze ellende. Dat ligt allemaal vast op mail. Neem uw verantwoordelijk en kom met een passend voorstel!!. Mijn privacy hebt U al geschonden door op mijn naam gegevens op te vragen bij Energieflex, asociaal dus, beneden alle peil!!!!. Als VandeBron zijn verantwoordelijkheid moet nemen neemt VandeBron het voor kennisgeving aan, dat ben ik al van VandeBron gewend. Oplossen daar doet U niet aan. Rotzooi veroorzaken daar is VandeBron goed in. Voeg maar aan het dossier toe. Uiteraard ook een hele fijne dag voor zover dit bij U mogelijk is in de zooi. Ton.

Bericht van Van de bron

7 jaren geleden - Beste Ton, Wij zijn met een binnen de mogelijkheden passend voorstel gekomen. Om dit voorstel in werking te stellen is echter wel medewerking van uw kant nodig. We denken graag met u mee, maar aangezien deze medewerking tot op heden is uitgebleven, hebben wij geen verdere actie kunnen ondernemen. Ik wens u een fijne dag toe! Met vriendelijke groet, Koen Serviceteam Vandebron

Reactie van de melder van de klacht

7 jaren geleden - Beste Koen, Schending van mijn privacy en poging tot oplichting noem ik geen passend voorstel. U hebt niets aangedragen alleen maar geblunderd en strafbare feiten gepleegd. U hebt er een grote zooi van gemaakt. Zie berichten hierboven. Sorry Vandebron, het lijkt bij U mooi, maar het is een grote zooi!!!!. Ik wens jou ook een hele fijne dag toe uiteraard!! Met vriendelijke groet, Ton

Alle klachten die gemeld zijn door