Klacht: Valse belofte ‘morgen in huis’

op 25 november 2017 over Media Markt in de categorie Electronica Winkels - ketens

Op de website van mediamarkt staat onder het te bestellen product heel mooi en duidelijk in vel groene letters ‘Voor 23:59 besteld, morgen in huis’. Ik bestelde mijn MacBook vrijdag ochtend zodat ik het op zaterdag binnen kon krijgen. Op zaterdag ochtend had ik nogsteeds geen mailtje met een track&trace code ontvangen dus belde ik de klantenservice van mediamarkt op ( met overigens langer dan 20 minuten wachttijd). Er werd mij verteld dat mijn bestelling nog niet bij PostNL lag en dat ik daarom nog geen bezorgingsmailtje heb ontvangen. Ik vroeg hoe het nou kon, want hij zou vandag moeten binnen komen toch? Nee, zei mevrouw, want de laptop ligt nog in het magazijn en wordt pas ‘waarschijnlijk maandag’ bezorgt. Ik refereerde terug naar hun valse advertentie en vroeg hoe dat zat. ‘Nee, daar streven we alleen naar’ zei mevrouw. Maar waarom staat dat er dan niet bij en staat er in vel groene letters de volgende dag in huis? Als je iets niet waar kan maken vermeld dat dan tenminste dan heb je veel minder teleurgestelde klanten.
Vervolgens vroeg ik of ik dan niet mijn MacBook, waar ik meer dan 2000 euro aan uit heb gegeven, af kon halen bij een winkel zodat ik die alsnog vandaag kon hebben. Mevrouw vertelde mij dat ze een annulering door kon voeren voor mijn bestelde MacBook zodat ik dan een nieuwe kon halen bij een winkel bij mij in de buurt. Super toch? Maar… punt 1. De terugbetaling zou dan tot 3 werkdagen duren dus moet ik als student even nog 2000 euro voorschieten?! en nee hoor niet alleen maar dat want nu komen we bij punt 2. Mevrouw attendeerde mij erop dat de kans groot was dat het annuleringsverzoekn niet zou worden doorgevoerd, want de laptop lag al in het magazijn. Dat zou betekenen dat als ik een nieuwe MacBook zou gaan kopen en het annuleringsverzoek van de andere niet door zou gaan, dat ik dan met twee toestellen zou zitten. 4200 euro?!! Dan zou ik namelijk de al bestelde laptop alsnog geleverd krijgen en dan zou ik die moeten weigeren aan de deur op retour sturen waardoor het nog veel langer zou duren tot ik mijn geld terug zou krijgen zei mevrouw.
Ik vroeg aan mevrouw hoe het kwam dat ik dan niet in ieder geval een mailtje had gehad waarin stond dat de levering vertraging zou heben? Is dat serieus zo moeilijk?
Vreselijke klantenservice, met valse beloftes die mediamarkt niet na kan komen. Heel jammer en voor hun meteen een klant minder.
Oh ja en waarom besloot ik zaterdag ochtend toch maar te bellen in plaats van even afwachten tot de middag of me bestelling toch zou komen? Omdat ik op internet zocht naar de ervaringen van andere klanten en ik zag beschamend veel klachten van mensen die dagelijks hetzelfde meemaken als ik.
Een heel erg simpele en ZICHTBARE melding van het feit dat ze ivm drukte niet altijd op tijd kunnen leveren, naast de bewering ‘morgen in huis’, zou alles meteen een stuk beter maken. Of stur in ieder geval mailtjes naar de klanten die niksweetend wachten op hun pakketje die niet binnen komt.

Verandering in hun valse belofte beleid en niet van mij verwachten dat ik zo maar nog even 2000 euro uit me zak haal, omdat zij fout zitten.

2 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Media Markt

2 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Media Markt nog niet in behandeling is genomen.

Reactie van de melder van de klacht epp.7

6 maanden geleden - Gaat hier nog iets mee gebeuren...?

Alle klachten die gemeld zijn door epp.7