Klacht: Update Toon

op 05 juli 2019 over Eneco in de categorie Energieleveranciers

Wij hebben een Toon laten installeren door Eneco in 2015. Installatie gratis, alleen abonnementskosten. Prima aanbieding. Gisteren kwamen wij erachter dat we daar regelmatig updates voor moeten installeren. We hebben daarom een nieuwe versie geprobeerd te installeren. Na enige tijd kregen we de melding dat het installeren mislukt was en dat we contact moesten opnemen met Eneco. We konden op dat moment Eneco niet bereiken en besloten de Toon in ieder geval te resetten om de oude versie weer te kunnen gebruiken. Dat lukte niet. Apparaat liep vast. Vandaag contact opgenomen met Eneco. De mevrouw meldde ons dat onze Toon te oud was voor updates en dat onze Toon door deze actie kapot is gegaan. We kunnen voor € 70,00 voorrijkosten € 70,00 een nieuwe Toon kopen. Wij zijn heel verbaasd over deze oplossing. We betalen netjes maandelijks voor de Toon en mogen daar toch service voor verwachten? We zitten nu met een kastje aan de muur met het scherm op zwart en Eneco laat het afweten…..

Als Eneco haar verantwoordelijkheid neemt en een kosteloze oplossing biedt voor het probleem. Je kunt niet abonnementskosten rekenen voor 0 service voor onderhoud van het apparaat. Als regelmatige updates zo belangrijk zijn, regel dat dan!
Als het niet wordt opgelost, is Eneco een klant kwijt.

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar Eneco over deze klacht.

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door Eneco in behandeling genomen

1 jaar geleden - We hebben bericht ontvangen dat Eneco een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Eneco

Heeft op 08 juli 2019 om 09:19 geantwoord

Beste mevrouw Broekhuis,

Bedankt voor het kenbaar maken van uw klacht. Hieruit begrijp ik dat u het niet eens bent met de kosten die gevraagd worden voor de reparatie van Toon.

Erg vervelend om te lezen dat Toon naar aanleiding van de nieuwste update is vastgelopen. Deze situatie kan ontstaan wanneer er te veel updates zijn overgeslagen. Daardoor moet Toon in één keer meerdere updates uitvoeren waardoor de kans bestaat dat deze vastloopt.

Deze situatie valt buiten de garantie en buiten de service die het Toon abonnement biedt. In de algemene voorwaarden Toon (te vinden op onze website: https:www.eneco.nlvoorwaarden) leest u daar het volgende over: Als de oorzaak van een storing of probleem onjuist of onzorgvuldig handelen of nalatigheid van u is, worden de kosten voor het oplossen daarvan enof de vervanging van Toon bij u in rekening gebracht. Met onjuist of onzorgvuldig handelen of nalatigheid bedoelt Eneco (in ieder geval): het niet tijdig uitvoeren van software updates voor Toon.

Dit betekent dat wij inderdaad €70 voorrijkosten in rekening brengen en €70 voor een nieuwe Toon die vervangen dient te worden. Mocht u contract bijna aflopen, dan zou u wel kunnen nadenken over een verlenging inclusief een gratis Toon. Daarmee komen in ieder geval de kosten voor een nieuwe Toon te vervallen. Wij passen verder geen coulance toe in deze situatie.

Ik hoop u zo voldoende te hebben geinformeerd.

Denise
Eneco Webcare

Alle klachten die gemeld zijn door riannebroekhuis