Mijn Klacht:
Vanaf ik op mijn huidige adres ben gaan wonen heb ik zeer regelmatige langdurige problemen gehad met UPC.
In deze klacht zal ik mij beperken tot de laatste klacht welke ondertussen meer dan een jaar loopt.
Ik heb een totaal pakket van UPC waarin Horizon, Telefoon altijd en Internet (sinds enkele maanden 150mb/s)
Op zich een mooi pakket tegen een aardige prijs.
Echter sinds er in onze wijk nieuwe huizen zijn aangesloten op het UPC net is mijn verbinding erg onstabiel te noemen.
Zo valt regelmatig telefoon weg en kan je niet bellen of gebeld worden, reset mijn horizon zich en is mijn internet verbinding zo laag dat ik soms terug denk aan de internet verbindingen via een telefoon lijn.
Hiervoor Contact gehad met UPC. Eerst een mannetje gestuurd die binnen alles heeft gecontroleerd maar uit eindelijk niets heeft kunne oplossen. Er moest een ander monteur die weer een ander deel kon controleren. Al met al zijn er zo wel diverse mensen langs geweest en hebben zowel binnen als buiten alles doorgemeten en indien noodzakelijk modems aansluitdozen etc vervangen. En mij werd toen medegedeeld dat er binnen niets aan de hand is dus het probleem lag dus ergens anders.
Telkens vrij moeten nemen om de mensen te kunnen ontvangen.
Echter mijn problemen bleven en ik heb opnieuw contact opgenomen en er werd weer iemand voor de buitenboel gestuurd. Aan deze man alles uitgelegd en hij kwam tot de conclusie dat er buiten iets niet goed was. En ja hoor bij metingen bleek er een breuk in de buitenkabel naar mijn huis te zitten.
Er moest dus weer iemand (van de BAM) komen om de kabel te vervangen. Deze heeft kabel vernieuwd echter zei er direct bij dat hij bang was dat mijn probleem niet opgelost zou zijn om dat de kabels in wijk sterk verouderd waren en in slechte toestand zouden verkeren.
Laat deze man gelijk hebben mijn problemen waren niet opgelost. Dus weer contact gehad en volgen UPC alles in orde. Maar bij mij nog steeds dezelfde problemen.
Toch maar voor de zoveelste keer een buiten monteur langs gestuurd. Deze heeft alles gecontroleerd en er bleek o.a. een versterker te zijn vervangen waarvan de aansluitkabel kapot was gedraaid.
Hij heeft toen ook in de buurt kast gekeken en vertelde mij dat in Spijkenisse met name in de oudere delen nog veel verouderede apparatuur gemonteerd zit en de kabels verouderd waren. E.e.a zou vervangen worden, doch het project was stil gelegd omdat UPC er geen geld meer in wilde steken.
Dus mijn problemen zouden niet opgelost zijn.
En ook had deze man weer gelijk. Ik maar weer gebeld en toen heeft men bij UPC een langere tijd mijn lijn gemonitord en wat blijkt mijn lijn was instabiel. Ik kreeg veel excuses voor het ongemak en 6 maanden 15 euro korting tot dat het probleem is opgelost. Ik zou worden teruggebeld worden als alles opgelost was en dan zou er gesproken worden over een vergoeding over de afgelopen periode van meer dan een jaar.
Toen werd het stil en heb ik in november maar weer gebeld omdat mijn problemen nog steeds aanwezig waren.
Ik kreeg toen te horen dat ze alles hebben aangepast en dat mijn lijn stabiel was al voor een langere tijd.
Toen ik vroeg waarom ze zoals beloofd geen contact hebben genomen werd mij medegedeeld dat ze dat niet doen omdat als ze zeggen dat een versterker van 10000 was vernieuwd dat hij dan de volgende dag gestolen werd. (DUS ik BEN OOK NOG een DIEF) Nogmaals gevraagd om wat er beloofd is dat ook te doen en ook over de vergoeding te praten.
Maar nee er werd alleen maar gezegd dat mijn problemen waarschijnlijk door de modem komt die reeds diverse keren was vervangen. Want nu hadden ze er een die stabiel was dus deze maar ontvangen en geplaatst echter mijn problemen bleven.
Toen ik weer belde zou het wel komen door mijn telefoonlijn. Ze zouden wel een nieuw snoertje sturen. Wat een onzin mijn telefoon was nog geen twee jaar oud en de baterijen waren ook al vervangen.
Dat ook mijn internet traag is komt omdat er dan teveel mensen aan het internetten zijn. Als je bij UPC op de site kijkt zeggen ze dat ze zo stabiel zijn dat je er niets van kan merken als er meer mensen te gelijk internetten in een buurt. Mijn ziens spreken ze zich hiermee zelf tegen.
Toch maar een nieuwe Telefoon aangeschaft en rechtstreeks aangesloten op de modem maar helaas geen verbetering.
Mijn nieuwe DVD speler die ook You Tube via een vaste kabel kan benaderen, geeft geregeld aan verbinding verbroken. Dit wordt afgedaan als zijn buffering, maar ik geloof dit niet want tijdens buffering moet juist de lijn aktief zijn om gegevens binnen te halen.
En ze blijven maar zeggen dat alles is aangepast maar ik krijg niet horen wat.
IK baal hier zo vreselijk van dat ik mij niet meer kan inhouden ik krijg het gevoel dat daar personen zitten die de oplossing niet weten en denken laten wij maar wat onzin vertellen.
U kan begrijpen dat voor mij de zaak duidelijk is dat UPC te incompetent is om zich de beste provider te noemen en deze monopolie te mogen behouden. Ik gebruik bijna geen internet meer zodat ik mij niet hoef te ergeren aan de snelheid van soms 1MB/s ipv 150 MB/s. En telefoneren gaat steeds meer Mobiel omdat de telefoon onbetrouwbaar is. Namelijk een uur lang geen verbinding krijgen met UPC is zeer slecht voor je humeur.
Gewenste Oplossing:
Een duidelijk en correct antwoord van een leidinggevende (Management)
Die mij duidelijk maakt wat er nu voor vernieuwing heeft plaatsgevonden in de wijk (ik twijfel of er wel iets is gedaan).
(Voor nieuwe kabels moet toch minsten de straat open worden gelegd!!! Dit is niet gebeurd.
En als er niets is gedaan kan vertellen wanneer het wel gebeurd.
Oplossing nu een goede verbinding opleveren en een vergoeding voor alle mijn tijd en de ellende.
