Klacht: Continu problemen met internet

SJNijenhuis op 12 december 2013 over UPC in de categorie Alles-in-1

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Vanaf het moment dat wij UPC internet en TV hadden, hebben we al problemen gehad.
Het begon toen de modem het ineens niet deed. We belden UPC, en die stuurden een monteur. De monteur heeft toen de ingang van de COAX in de muur vervangen en daarna deed alles het weer.
Een paar weken later kregen we hetzelfde probleem. Weer werd er een monteur langs gestuurd en weer werd hetzelfde ding vervangen. Het internet deed het weer. De monteur ging de deur uit en jawel, 10 minuten later stopte het modem weer met werken. Ik heb meteen weer gebeld, en dezelfde dag kwam er nog een monteur langs. Die verving het modem, en ook toen deed alles het weer.. even. Een paar uur later stopte ook het nieuwe modem met werken.
Het duurde weer even voordat er weer een monteur gestuurd werd – deze keer was het een buitenmonteur. Hij ontdekte een “lek” in de COAX buiten het huis, waarschijnlijk in de tuin van de buren. Hij wilde voor de zekerheid in de kruipruimte van de buren kijken of het niet daar zat. Helaas waren de buren niet thuis en de monteur vertrok weer, zonder oplossing.

Later heb ik samen met de buren gebeld naar UPC om een nieuwe afspraak te maken. De kruipruimte kon men niet in, want daar ligt een hardhouten vloer overheen. Ook zou een graafploeg geen optie zijn, want in de tuin hebben de buren een betonnen vloer aangelegd. De monteur die de keer daarna langskwam leek de oplossing te hebben – er zou een afspraak met de BAM gemaakt worden om een nieuwe kabel te leggen. Om de tijd daar tussenin te overbruggen, gaf hij meer signaal door de kabel heen als noodoplossing. Dat werkte vrij goed, we hebben nog wel wat problemen gehad maar niet zoveel als voorheen.

Inmiddels zijn we drie maanden verder en hebben we nog niks gehoord over het aanleggen van een nieuwe kabel. Ook zitten we alweer een week zonder internet. Dit keer een ander probleem – de modem lijkt het te doen, maar het signaal wordt niet gezien door onze computers en telefoons.

Verder is het contact opnemen met de helpdesk een hel geweest – buiten de soms ontzettend lange wachttijden om, hebben we meerdere keren mensen aan de lijn gehad die niet leken te weten wat ze met de situatie aan moesten, en elke keer moesten we het hele verhaal weer opnieuw uitleggen.

Daarbij komt nog dat we een vergoeding zouden krijgen voor de tijd dat we zonder internet gezeten hebben, waar we ook al meerdere keren over gebeld hebben, maar daar hebben we ook nog niks van terug gezien.

Oftewel – we blijven maar betalen, en we krijgen er maar weinig voor terug.

Gewenste Oplossing:

Een blijvende oplossing waardoor het internet het weer doet, en een redelijke restitutie voor de tijd dat we geen internet gehad hebben.

Bericht van Robin van Klacht.nl

9 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over UPC

Bericht van Robin van Klacht.nl

9 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over UPC nog niet in behandeling is genomen.

Reactie van de melder van de klacht

9 jaren geleden - Inmiddels heeft de BAM contact met ons opgenomen over het aanleggen van een nieuwe kabel, dus dat is al een positieve ontwikkeling. Helaas hebben we daarentegen nog niks gezien van een tegemoetkoming voor de eerdere problemen.

Alle klachten die gemeld zijn door