Klacht: Uitbetaling Maatwerkverzekering gekoppeld aan ING hypotheek

op 12 mei 2016 over Nationale Nederlanden in de categorie Verzekering

Vanaf begin april 2016 diverse malen contact opgenomen met ING voor aflossing hypotheek ivm gedwongen verkoop woning en het vrijvallen van de maatwerkverzekering. Bij de ING van het kastje naar de muur gestuurd worden totdat de notaris zich ermee bemoeide. Nadat ING 2 weken lang het verzoek tot uitbetaling van de maatwerkverzekering heeft vastgehouden is dit verzoek uiteindelijk op 18 april jl. bij Nationale Nederlanden binnen gekomen. Nationale Nederlanden zegt toe dat zij het bedrag uit de maatwerkverzekering op 10 mei jl. naar de ING zullen overmaken. Notaris heeft nog steeds geen nieuwe aflosnota van de ING ontvangen. Op 11 mei jl. weer bellen met Nationale Nederlanden verzoek uitbetaling is vertraagd tot 27 mei as. zonder dat iemand bij Nationale Nederlanden hiervoor een reden kan opgeven. Medewerker van Nationale Nederlanden begrijpt dat op 1 juni as. de overdracht is en dat alles bij de notaris meteen afgehandeld moet worden en zet er spoed achter, moet volgende week nog maar eens terugbellen. Waarom wordt ik niet geïnformeerd over de vertraging en de reden hiervoor? Zo ga je niet met klanten om, ik heb het geld voor de afrekening van de hypotheek nodig. Het kan toch niet zo zijn dat ik in de financiële problemen kom doordat Nationale Nederlanden de boel niet op orde heeft? Wie kan ik aansprakelijk stellen?

Als het geld van de Maatwerkverzekering voor 20 mei 2016 op de rekening van de ING staat en de aflosnota correct bij de notaris ligt.

10 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Nationale Nederlanden

10 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Nationale Nederlanden over deze klacht.

10 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Nationale Nederlanden nog niet in behandeling is genomen.

7 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Nationale Nederlanden in behandeling genomen

Bericht van Nationale Nederlanden

7 maanden geleden - Beste chielakuiper@hotmail.nl, Door technische oorzaken konden wij niet eerder reageren op jouw bericht. Is je klacht inmiddels via een andere weg opgelost? Groet, Eva, Webcare Nationale-Nederlanden

Alle klachten die gemeld zijn door chielakuiper@hotmail.nl