Klacht: Tui wil verdienen aan Medische bagage! Erg klantonvriendelijk!

op 18 mei 2019 over Tui in de categorie Online Reisbureaus

Mijn partner en ik zijn een ‘stelletje medische pechvogels’, want ik heb helaas best wat medicatie, en mijn partner heeft een CPAP nodig voor zijn ernstige slaapapneu.

Omdat de CPAP wegens luchtdrukregulatie en gevoelig is voor beschadigingen mag deze niet in het ruim vervoerd worden. Tevens i.v.m. mogelijke zoekraking.

Omdat we enkel met handbagage zouden vliegen heb ik gevraagd of een extra bagagestuk mee de cabine in een probleem zou zijn. Nee, mits het wel even als medische bagage werd aangemeld.

Nu ik bezig ben met aanmelden, en al 2 x bij Tui in de winkel ben binnengestapt blijken we de medische bagage plots in het ruim te moeten inboeken. Dit, terwijl ik duidelijk heb aangegeven dat het apneuapparaat absoluut niet in het luchtruim vervoerd mag worden.
(Van mijn medicatie wordt door Tui echter aangeraden deze niet als medische bagage in het ruim te laden, maar in mijn handbagage, ivm de kans op zoekrakingen. Huh? Dat apneuapparaat van mijn partner is misschien nog wel noodzakelijker, en mag ook niet zoek raken??!!)

Oplossing van tui; dan boek je tegen betaling een extra koffer en reis je niet met alleen handbagage, maar gaan die spullen in het ruim, en de medische bagage als handbagage.

Dit hebben we werkelijkwaar nog bij geen één vliegtuigmaatschappij meegemaakt!
Erg klantonvriendelijk, terwijl er ons duidelijk verteld is dat het extra apneuapparaat geen probleem zou zijn, krijgen we nu het idee dat Tui er een extra slaatje uit probeert te slaan!

We wensen dan ook een nette oplossing, zodat we toch nog met een fijn gevoel op vakantie kunnen gaan.

-of: wanneer het apneuapparaat als extra stuk handbagage mee mag (conform de handbagageafmetingen en gewicht natuurlijk)

-of: als er medische bagage wordt aangemeld voor het luchtruim, (uiteraard is er een doktersverklaring asnwezig) en dat daarin de handbagagespullen mogen, zodat het apneuapparaat enkel mee als handbagage in de cabine gaat.

-of: als Tui uit coulance een extra koffer in het ruim boekt (ter gewicht van de handbagage) zodat wij niet plots extra moeten gaan betalen voor medische bagage, welke we gratis mee zouden mogen nemen. Dan kunnen we daarin de kleding vervoeren, en alsnog het apneuapparaat als handbagage mee nemen.

1 dag geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Tui

Alle klachten die gemeld zijn door anjabreda