Klacht: Tot twee maal toe hetzelfde mankement bij stofzuiger QX8-1-45CR-A Animal Editio

op 20 mei 2021 over AEG in de categorie Electronica - Wasmachines

Geachte heer, mevrouw,

In drie jaar tijd heb ik twee stofzuigers van bovengenoemd model versleten. De eerste was er een die al eens teruggestuurd was en ik daardoor met korting kon kopen. De zuigkracht nam echter binnen 1,5 jaar af. Omdat een het een refurbished producct was en ik in het begin erg enthousiast was over de stofzuiger, heb ik toen dezelfde maar dan nieuw besteld. Dit is inmiddels een half jaar geleden. Helaas neemt deze nu ook in zuigkracht al af. Dit ontstaat tijdens het zuigen, hij neemt dan langzaam in kracht af. Ik hou het filter en het reservoir goed schoon dus daar kan het niet aan liggen.Ik wil graag van u weten of het normaal is dat deze stofzuigers een afschrijvingstermijn hebben van 1,5 tot 2 jaar; dit lijkt me namelijk niet het geval. En wat u zou voorstellen aan mij.

Een oplossing waarbij ik niet zonder stofzuiger kom te zitten.

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar AEG over deze klacht.

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door AEG in behandeling genomen

Bericht van AEG

2 maanden geleden - Goedemiddag, dank voor uw bericht. Vervelend te lezen dat de stofzuiger niet goed functioneert. De levensduur is lastig aan te geven omdat dit afhankelijk is van onder andere het gebruik en onderhoud. Echter is het niet de bedoeling dat een apparaat als deze na een half jaar defect raakt. Ik begrijp dat het niet fijn is om zonder stofzuiger te zitten maar op afstand kunnen we geen diagnose stellen. Voor een reparatie is het van belang dat de stofzuiger opgestuurd wordt naar onze werkplaats. U mag dit via de winkel doen of u kunt het apparaat direct naar ons opsturen. Indien u kiest voor het laatste, volgen hierna de instructies. We verzoeken u bij de verzending een kopie van de aankoopnota, de klachtomschrijving, uw naam, adresgegevens en telefoonnummer mee te sturen. Het adres is: Electrolux Home Products (Nederland) B.V. Afdeling werkplaats Antwoordnummer 10317 2400 WB Alphen aan den Rijn Met vriendelijke groet, Lois, AEG Webcare

Reactie van de melder van de klacht annery

2 maanden geleden - Dan is er niets dat AEG vermoedelijk kan betekenen voor mij. In mijn klacht geef ik duidelijk aan dat dit al de tweede stofzuiger van dit type betreft, hoe ik het apparaat onderhoud (volgens de voorschriften) en dat het zonder een stofzuiger zitten voor mij geen optie is. Ik begrijp dat jullie niet op afstand een diagnose kunnen stellen, maar om te vragen om de stofzuiger toch maar op te sturen, vind ik ook kort door de bocht. Ik heb een kat en een grote witte herder... ik geloof niet dat ik nog uit hoef te leggen waarom zonder stofzuiger zitten voor mij geen optie is. Ik dank u voor de reactie en zal een andere stofzuiger aanschaffen van een ander merk.

Alle klachten die gemeld zijn door annery