Klacht: Torenhoog gasverbruik NUON onmogelijk.

op 14 mei 2016 over Nuon in de categorie Energieleveranciers

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Wij ontvingen in februari van Nuon een overzicht van de verbruikte energie en gas van december en januari. Het bleek dat we 717m3 gas hadden verbruikt terwijl we nauwelijks de verwarming aan hebben gehad, gem. 18 grd en in de avond voor t slapen 16.5 grd. Douchen doet mijn vrouw altijd samen met de twee kinderen van 2 en 4, gemiddeld 15 min in de ochtend. Ik ben werkzaam in het buitenland en maximaal 10 dagen thuis per maand. Koken is elektrisch.

Na het ontvangen van dit overzicht, begin februari, hebben wij de verwarming niet meer hoog aan gehad, constant 17 graden, van begin februari tot heden.
We kregen begin April wederom een overzicht van Nuon toegestuurd met het verbruik van februari en maart. Wederom een torenhoog gas verbruik, 704m3, terwijl zoals boven beschreven de verwarming vrijwel uit heeft gestaan gedurende twee maanden.
Nuon nam mijn klacht niet serieus via de telefonische klanten service en verwees ons naar enexis, de netbeheerder. Nog steeds geen oplossing!

Gewenste Oplossing:

Het gas verbruik van 717m3 (dec/jan) en 703m3 (feb/mrt) in 4 maanden tijd is onmogelijk aangezien we de laatste twee maanden, februari en maart, de verwarming niet aan hebben gehad en het patroon van douchen niet is veranderd of extreem lang is.

We zouden graag willen weten wie de kosten op zich neemt die ontstaan zijn. Meer dan 900 euro in 4 maanden tijd aan alleen al gas verbruik is absurd en vooral als je bedenkt dat er geen verwarming in extreme maten is gebruikt en niet extreem lang is gedoucht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar Nuon over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door Nuon in behandeling genomen

Bericht van Nuon

1 jaar geleden - Geachte heer Ploum, Wij kwamen uw klacht ook op www.klachtenkompas.nl tegen en hebben deze daar in behandeling genomen. Wij stellen voor om op een platform hierover te communiceren en de klacht hier te sluiten. Met vriendelijke groet, Eugene Nuon Webcare

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Nuon een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Nuon

Heeft op 15 juni 2016 om 17:19 geantwoord

Geboden Oplossing:

Wij hebben op deze website geen reactie meer van u gekregen en hebben ervoor gekozen om dit gesprek voor te zetten op een andere website (concurrent van deze site).

De hoogte van uw verbruik beschouwen wij als een normaal verbruik. We hebben u de mogelijkheden gegeven die wij u kunnen geven om de hoogte van het verbruik te verklaren. Wij hebben alleen geen zicht op wat er in de woning gebeurt, dus u zal hierin actie moeten ondernemen. Dit kan richting de netbeheerder als u de meter niet vertrouwt of u kunt een installateur in de arm nemen als u vermoed dat er toch in huis iets niet goed gaat.

Hartelijke groet,
Barry, Nuon Webcare

Alle klachten die gemeld zijn door FinnFay