Klacht: Torenhoge kosten bij afsluiting contract

op 17 mei 2016 over Nuon in de categorie Energieleveranciers

Begin 2016 kwam er iemand aan de deur van Inova, die mij een aanbod deed om over te stappen van energie leverancier. Daar ben ik op in gegaan. Van mijn vorige leverancier, Nuon, krijg ik vervolgens een afrekening van 246 euro, oa. door iets meer energieverbruik, maar ook door 100 euro minder ‘ vermindering energiebelasting. In twee telefoongesprekken met de Nuon blijkt , dat als ik toch weer terug wil komen bij hun, de nota alsnog blijft staan, en ik als totaal nieuwe klant beoordeeld ga worden. ( ben 7 jaar klant geweest zonder problemen) . Inova doet hier ook niets aan. Beide partijen zeggen letterlijk ” jammer voor u van die 246 euro, die bent u kwijt” . Bijzonder klantonvriendelijk !!!

Ik wil dat de nota bij de Nuon verdwijnt en ik mijn contract zoals dat was ( -/- 3 maanden Inova ) gewoon weer door gaat lopen.

10 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Nuon over deze klacht.

10 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Nuon in behandeling genomen

10 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Nuon een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Nuon

Heeft op 18 mei 2016 om 12:55 geantwoord

Geachte mevrouw Van den Berge,

Wij hebben inmiddels contact via e-mail. Op 16 mei heeft u onderstaande reactie ontvangen.

Gisteren heb ik u gesproken. U heeft gevraagd om een schriftelijke bevestiging. Graag geef ik u mijn reactie.

Eindafrekening
Door uw overstap naar Innova heeft u van ons een eindafrekening ontvangen. U bent geschrokken van het bedrag wat u moet bijbetalen. Het betreft een verbruik van bijna 3000 kWh. Volgens het landelijke gemiddelde past dit bij een gemiddeld verbruik van twee personen. U heeft al aangegeven de meter te laten controleren omdat u zich niet kunt vinden in dit verbruik.

Teruggave energiebelasting
U geeft aan zo'n € 100,00 aan teruggave energiebelasting mis te lopen op uw eindafrekening. Normaal gesproken ontvangt u op uw jaarafrekening over een heel jaar een teruggave van energiebelasting van € 376,08. Aangezien uw eindafrekening niet een heel jaar betreft brengen wij de energiebelasting in mindering over de periode die is afgerekend.

Uitstel betaling
Ik heb met u afgesproken een uitstel te plaatsen op de bijbetaling van € 246,44 van een maand. Uw uitstel staat tot 12 juni. Dit geeft u de gelegenheid om een en ander uit te zoeken en te overleggen. Na 12 juni vervalt uw uitstel automatisch. Ik verwacht dat voor deze datum de kwestie is opgelost. Is dit niet het geval dan vraag ik u voor 12 juni te reageren.

Nieuw aanbod Nuon
U heeft voorgesteld terug te keren naar Nuon en uw overstap naar Innova te vergeten. Helaas werkt het zo niet. Natuurlijk zien we u graag terug keren als klant. Bij Innova heeft u een Zakelijk contract getekend. Innova zal vanwege contractbreuk een boete in rekening brengen. Deze kosten liegen er niet om. U mag al snel rekenen op een boete van € 300,00. Wij kunnen de kosten vergoeden als u bij ons ook een zakelijk contract afsluit. Hiervoor kunt u aangemeld worden als nieuwe klant. Dit heeft echter geen gevolgen voor de eindafrekening. Deze blijft zoals het is. U kunt deze beschouwen als een tussentijdse jaarafrekening.

Vragen?
Heeft u hier vragen over? Reageert u dan op mijn e-mail. Heeft u andere vragen? Ga naar www.nuon.nl/klantenservice en vind het antwoord op uw vraag. Bellen kan ook. Het telefoonnummer van onze klantenservice is 0900 0808. U betaalt hiervoor niets extra’s, alleen uw gebruikelijke belkosten. Wij zijn bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 08.00 tot 18.00 uur.

Nuon Klantenservice

Alle klachten die gemeld zijn door Vitae