Klacht: toon instalatie

op 12 september 2018 over Eneco in de categorie Energieleveranciers

Wat een verhaal . . . .
In augustus een nieuw contract met eneco aangegaan omdat we graag de Toon wilde hebben en deze wilde laten installeren door eneco.

Afgelopen zondag een eerste mailtje van Toon ontvangen met een welkomstboodschap, kort daarachter een mailtje dat we een afspraak met het installatiebedrijf in kunnen plannen. Kort daarop een mailtje met als titel bevestiging van jouw Toon annulering ?????? ik las al deze mailtjes pas op zondag avond en was heel de dag niet in mijn mail geweest.

Enfin maandag bellen. Betreft een ongelukkige fout meneer, lossen we snel op, wat er moet gebeuren is dat de juiste afdeling even de opdracht opnieuw bij de installateur in het systeem zet en dan kunt u opnieuw een afspraak inplannen. Maandag een keer of vier met mensen aan de telefoon gezeten, zou in orde komen, afspraak alvast gemaakt voor donderdagochtend, alleen nog even de opdracht afwachten van eneco.

Nu woensdag, het installatiebedrijf aan de lijn ;we hebben de opdracht nog niet binnen meneer dus zoals het nu staat kunnen we donderdag de installatie niet uitvoeren. (wij hebben een eigen bedrijf, maar wel voor donderdag al werk afgezegd, dus inkomstenderving)

Vandaag inmiddels 5 keer aan de lijn gehangen, bij doorverbinden verbinding verbroken, bij een gesprek met een medewerker onbeschoft behandeld en werd de telefoon er gewoon opgegooid omdat ik niet akkoord ging met de oplossing dat ik gewoon een paar dagen tot maximaal een week moet wachten op een nieuwe mail om een afspraak in te plannen. (van maandag tot donderdag is al vier dagen)
Op uitdrukkelijk verzoek om een leidinggevende te spreken te krijgen of iemand die in deze beslissingsbevoegd is het antwoord nee u krijgt niemand anders aan de telefoon, u moet gewoon een mail afwachten, goedemorgen klik tututututututu.

Als morgenochtend de Toon wordt geïnstalleerd zoals afgesproken. Ik ben in ieder geval niet geïnteresseerd in een uitleg waarom het loopt zoals het loopt. Los het gewoon op!

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Eneco over deze klacht.

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Eneco in behandeling genomen

3 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Eneco een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Eneco

Heeft op 12 september 2018 om 13:15 geantwoord

Beste heer, mevrouw,

Bedankt voor het bespreekbaar maken van uw klacht. Wij betreuren het zeer dat er niet alleen oponthoud is ontstaan maar ook veel duidelijkheid omtrent de installatie van Toon. Onze excuses hiervoor.

Door een administratieve fout is uw Toon aanvraag te komen vervallen. Is er geen aanvraag actief, dan kan er geen installatieafspraak worden gemaakt. Vandaar dat de eerder gemaakte afspraak is komen te vervallen.

Ik heb zojuist een nieuwe Toon aanvraag voor u verwerkt. Het kost enkele werkdagen voordat deze aanvraag ons installatiebedrijf bereikt. Dit betekent dat het niet meer mogelijk is een nieuwe afspraak te maken voor morgen. Wel wordt er binnen een week opnieuw contact met u opgenomen voor het maken van een nieuwe afspraak. Het is helaas niet mogelijk deze verwerkingstijd in te korten.

Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Vriendelijke groet,

Denise
Eneco Webcare

Heeft op 12 september 2018 om 13:22 geantwoord

Vanaf maandag toen de klacht bespreekbaar gemaakt werd is deze al in behandeling, dus men had al vier werkdagen. Nu lees ik dat vandaag de aanvraag opnieuw is verstuurd, DUS GEEN OPLOSSING. Dit is weer een keer uitleg waarom het systeem is zoals het is, maar oplossen ho maar!!! Niemand hoeft mij keer op keer uit te leggen dat water nat is, kom met een oplossing !

Alle klachten die gemeld zijn door zeer teleurgestelde enecoklant