Klacht: Toon

op 17 april 2016 over Eneco in de categorie Energieleveranciers

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Ik ben eind vorig jaar gebeld door een medewerker van Eneco, zij konden mij de Toon aanbieden met een 4 jarig contract. De installatie en Toon waren gratis. Ik moest alleen €3,50 p.mnd abonnementskosten gaan betalen.
Op 30 december 2015 is Toon geïnstalleerd, echter daarna geen warm water meer. Volgende dag Eneco gebeld maar ze wilden niet komen want volgens hun zou mijn CV ketel dan kapot zijn. Er is een CV monteur bij geweest en die heeft Toon eraf gehaald en de oude thermostaat terug geplaatst en ja hoor weer gewoon warm water. De CV monteur heeft nog een medewerker van Eneco aan de telefoon gehad en vertelt dat de CV ketel goed was.
Daarna is er opnieuw een Eneco medewerker langs geweest om Toon weer te installeren, maar toen ik vertelde dat ik vorige keer geen warm water had wilde hij er niet meer aan beginnen.
Daarna is er op een zaterdagavond nogmaals een monteur van Eneco langs geweest voor installatie maar ook deze kreeg het niet voor elkaar. De conclusie was dat de installatie niet te realiseren was.
Nu krijg ik een rekening met administratie kosten wegens het beëindigen van Toon. Echter ik heb Toon niet beëindigd maar Eneco kan niet waarmaken wat ze hebben beloofd.
Het 4 jarig contract laten ze wel doorlopen.

Wat ik wil is €3,50 terug van 1x betaalde abonnementskosten Toon.
geen rekening administratie kosten omdat ik dus Toon niet heb beëindigd maar Eneco.
beëindigen 4 jarig contract.

Inmiddels diverse medewerkers Eneco aan de telefoon gehad maar niemand die er daadwerkelijk iets mee doet.

Gewenste Oplossing:

Nog niet opgelost

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar Eneco over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door Eneco in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 jaar geleden - We hebben bericht ontvangen dat Eneco een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Eneco

Heeft op 18 april 2016 om 13:40 geantwoord

Geboden Oplossing:

Beste Christa,

Bedankt voor uw bericht. Wat zonde om te lezen dat Toon toch niet goed bleek te werken met uw installatie. Ik kan me voorstellen dat het een teleurstelling voor u is en dat u het niet eens bent met de abonnementskosten van Toon. Excuses dat u hier eerder nog geen volledige reactie van ons op heeft ontvangen.

Wij laten de kosten voor het Toon abonnement vervallen. We crediteren het bedrag van 23,09 euro.

Het 4-jarig contract en de thermostaat Toon staan los van elkaar. Dat Toon toch niet werkt, betekent niet automatisch dat ook het contract niet meer geldig is. Wel bieden we in dat geval graag een korting aan op de jaarnota van 100 euro. Dit maken we graag voor u in orde.

Ik verneem graag of u hiermee akkoord gaat.

Met vriendelijke groet,

Kelly, medewerkster Eneco

Heeft op 18 april 2016 om 17:54 geantwoord

Dat de kosten van 23,09 gecrediteerd worden ben ik mee accoord echter ik wil 3,50 terug gestort van betaald abonnement Toon voor 1 maand.
En het 4 jarig contract werd afgesloten in combinatie met Toon en deze wil ik teruggezet hebben naar de oude situatie , dus die van voor het afsluiten van Toon ( 1 jaar), immers Toon werkt niet.
Met de compensatie van € 100,00 euro ben ik wel accoord.

Bericht van Eneco

1 jaar geleden - Beste Christa, Excuses voor de latere reactie. Op 20 april hebben we telefonisch contact met je opgenomen hierover. We hebben het 4-jarige contract omgezet naar een 1-jarig contract. Bij een 1-jarig contract bieden we echter geen korting van 100 euro aan. Wel bespaar je op jaarbasis meer dan 100 euro ten opzichte van het 4-jarige contract. Wij hopen dat het zo naar tevredenheid is opgelost. Met vriendelijke groet, Kelly, medewerkster Eneco

Reactie van de melder van de klacht christa diepeveen

1 jaar geleden - Bedankt tot zover maar ik heb nog steeds 3,50 tegoed zijnde 1 maand betaalde abonnementskosten toon. Graag zie ik deze nog teruggestort op mijn rekening.

Bericht van Eneco

1 jaar geleden - Beste Christa, De overige 3,50 euro ontvangt u binnen 3 weken van ons terug. Met vriendelijke groet, Kelly, medewerkster Eneco

Alle klachten die gemeld zijn door christa diepeveen