Klacht: TomTom Via 135 werkt niet meer

op 29 augustus 2016 over Media Markt in de categorie Electronica Winkels - ketens

Op 2 juni 2014 heb ik een navigatiesysteem TomTom Via 135 gekocht bij de Media Markt in Amersfoort.
Afgelopen zaterdag, 27 augustus probeerde ik de nieuwe kaart te installeren via het programma TomTom My Drive Connect. Ik kreeg de mededeling dat het systeem was bijgewerkt, maar wanneer ik nu de TomTom opstart krijg ik de mededelingen: “Geen Kaarten Gevonden.” Ik heb het apparaat gereset, zoals beschreven door TomTom. Dat hielp niet.
Ik wilde het apparaat ter reparatie aanbieden bij Media Markt Amersfoort. Ongeacht het probleem zou het € 105,00 gaan kosten. Ik maakte de man van de reparatieservice erop attent dat de technische levensduur van een navigatieapparaat 5 jaar is en het product niet de eigenschappen heeft die ik ervan mag verwachten. De man van de reparatieservice liet mij weten dat TomTom zich strikt houdt aan de garantieperiode van twee jaar en dat Media Markt dat ook doet. Zelfs het feit dat het defect optreedt binnen twee maanden na het verlopen van de garantieperiode is maakt niet uit.
De kosten van reparatie bedragen € 105. Dat is ongeacht het defect en ongeacht de periode na aankoop.

Ik verwacht een storingsvrije levensduur van vijf jaar (60 maanden).
Het apparaat is nu defect na 26 maanden.
Dat is 26/60, ofwel 43 % van de technische levensduur.
Ik ben tevreden wanneer het apparaat wordt gerepareerd voor 43 % van € 105 is € 45,15.

4 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Media Markt

4 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Media Markt nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door muziektuin