Klacht: Niet tevreden over TomTec tablet

Joeddapa op 04 september 2012 over Tom Tec in de categorie Electronica Merken

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Mijn dochter kocht vorig jaar juli (ze was toen 10) van haar bijelkaar gesprokkelde spaargeld een TomTec tablet 10″, Android 2.2. Vanaf het begin was zij en ook waren ook wij niet tevreden over het apparaat. Apps waren moeilijk te downloaden en het product was verschrikkelijk traag. Voor mijn dochter een verschrikkelijke domper, die had gehoopt er leuk mee te kunnen internetten en spelletjes te kunnen doen.
Nu vlak voor de zomervakantie pakte ze het ding er weer eens bij (ze gebruikte hem niet meer omdat hij zo traag is) en kwam erachter, dat hij het niet meer deed. Nee, natuurlijk niet, hij moest eerst opgeladen worden. Stekker erin, maar opladen deed hij niet meer.

We zijn er mee naar Bart Smit teruggegaan en hebben aangegeven, dat we graag ons geld terugwilden. Maar dat ging zomaar niet. Zij konden hem opsturen naar TomTec, maar dat konden we zelf ook doen. Eerst hebben we nog contact gezocht per mail met TomTec, die ons verzochten het apparaat naar hen op te sturen. Bij het pakketje hebben we nog een briefje ingedaan, waarop we hebben vermeld, dat we het voor onze dochter heel sneu vinden, dat haar spaargeld nu op is en ze een tablet heeft waar ze in principe niks mee kan en waar zo bovenal geen plezier aan beleefd!

We zijn zeer tevreden over de snelle reactie van TomTec, al binnen een paar dagen hadden we een nieuw tablet in huis. Maar we hadden verzocht om alstublieft haar geld weer terug te geven.

Na het apparaat opgeladen te hebben, begonnen we weer vol goede moed aan het opstarten. Onze goede stemming veranderde al snel. Dit exemplaar lijkt ons nóg trager en het downloaden van apps is bijna onmogelijk.
Onze dochter is dus totaal niet tevreden en baalt uiteraard als een stekker!

Wij zijn van mening dat dit product niet waarmaakt wat het zegt te kunnen. Dit kun je in een speelgoedwinkel als Bart Smit NIET verkopen!

Gewenste Oplossing:

Daarom verzoeken wij TomTec / Bart Smit, het bedrag van de tablet (€ 149,99)en het bijpassende losgekochte keyboard (€ 29,99), terug te storten.

Onze dochter kan dan verder sparen voor een deugdelijk tablet!

Bericht van Robin van Klacht.nl

12 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Tom Tec in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

12 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Tom Tec een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Tom Tec

Heeft op 10 september 2012 om 11:17 geantwoord

Geboden Oplossing:

Klant mail gestuurd

Bericht van Robin van Klacht.nl

12 jaren geleden - De melder van de klacht heeft zojuist de oplossing van Tom Tec beoordeeld.

Reactie van de melder van de klacht

12 jaren geleden - Voor de mensen die deze klacht volgen, hieronder de reactie van TomTec: Wij hebben uw klacht gelezen op www.klacht.nl Wij vinden het bijzonder vervelend dat u niet tevreden bent met uw tablet. Graag willen wij vermelden dat dit type tablet één van de eerst uitgebrachte budgettablets is, en daarom is de kwaliteit en snelheid van de tablet nog niet optimaal. Helaas kunnen wij om deze redenen geen geld retour geven, want de tablet werkt (met de bijbehorende specificaties) naar behoren. Ik blijf van mening, dat dit apparaat niet voldoet aan de verwachting en zeker in een speelgoedwinkel als Bart Smit, hoort dit product niet thuis. Mijn dochter heeft die paar spaarcenten die ze had geïnvesteerd in een tablet dat écht niet naar behoren functioneert en daarom verzoek ik TomTec nogmaals haar de kosten te vergoeden. De verzendkosten zullen wij ook deze keer voor onze rekening nemen. In afwachting van uw reactie. Met vriendelijke groet, de ouders van een teleurgestelde meid van 11 jaar!

Alle klachten die gemeld zijn door