Klacht: Teveel termijnen innen

[email protected] op 21 februari 2021 over Budget Energie in de categorie Energieleveranciers

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Beste heer. mevrouw,
Een ruim jaar geleden hebben we via de collectieve inkoop energie een contract afgesloten bij Budget Energie.
De levering was goed, de incasso liep feilloos tot het moment dat het contract verliep.
De zeer agressieve benadering om te verlengen daar gelaten, maar de manier van afrekenen is ronduit schofterig.

Eerst incasseert men in het 1-jarig contract 13 termijnen, van 17/2/20 tot en met 29/1/21. (termijn bedrag EUR.121,– per maand)
Het contract loopt op 5/2/21 af maar men incasseert doodleuk de 14e termijn terwijl we in November reeds een bevestiging ontvangen hebben van Budget Energie dat de levering op 5 Februari 2021 gaat stoppen.

Tijdens een zeer onbereid willig telefoongesprek overeengekomen dat we EUR 50,– voor de maand Februari betalen en samen met de EUR.60,– die we zouden krijgen als welkomstpremie bij einde contract komt dat redelijk in de buurt van de EUR.121,–.

Dit meteen overgemaakt op 4/2/21, maar op 20/2 werden we gemaand om het restant over te maken van EUR.71,–.
Dit moedeloos ook maar gedaan onder protest,
Op 21/2/21 meteen weer een aanmaning op de mail dat het restantbedrag verhoogd is naar EUR.86,–.
Dit ook maar weer onder protest betaald op 21/2/21
Dit bedrijf is niet uit op het leveren van energie maar op het leegkloppen van mensen in financiële sfeer.
De uitgelezen standen bleken in ieder geval wel te kloppen maar dat dan een afrekening van 1 jaar energie leveren waarbij inmiddels 14 termijnen betaald zijn en de welkomstpremie nog steeds in bezit van Budget Energie is dan 4 tot 6 weken moet duren geeft je te denken.

Gewenste Oplossing:

Als het teveel betaald voor eind Februari 2021 teruggestort is aan de contractant.

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar Budget Energie over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door Budget Energie in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 jaar geleden - We hebben bericht ontvangen dat Budget Energie een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Budget Energie

Heeft op 22 februari 2021 om 10:03 geantwoord

Geboden Oplossing:

Beste meneer van Bakel,

Naar aanleiding van uw klacht heb ik zojuist telefonisch contact met u opgenomen om uw klacht met u te bespreken. Ik wil ook graag hier een terugkoppeling plaatsen.

Ik wil allereerst graag mijn excuses aanbieden voor het feit dat u verkeerd bent geïnformeerd door de klantenservice. U heeft aangegeven dat de klantenservice u niet goed te woord heeft gestaan en dat specifiek één collega erg onbeschoft was. Ik heb hier een melding van gemaakt zodat de medewerker hier feedback over krijgt. U hoort natuurlijk op een vriendelijke manier geholpen te worden en ik vind het dan ook vervelend dat dit niet is gebeurd.

Wat het termijnbedrag betreft, het klopt dat er voor de maand februari 2021 nog een termijnbedrag in rekening is gebracht. Termijnbedragen worden altijd rond de 24e van de maand naar de bank verstuurd. Dit termijnbedrag was dan ook rond 24 januari 2021 naar de bank verstuurd. Dit bedrag werd eind januari 2021 van de rekening geïncasseerd aangezien u toen ook nog klant was. Aangezien het termijnbedrag is gefactureerd en is geïncasseerd wordt deze automatisch ook in mindering gebracht op de eindnota. Daarom dient het bedrag te worden betaald.

Uw eindnota kan per aanstaande vrijdag worden opgemaakt. Ik ga dit dan ook voor u in orde maken. Op de eindnota zult u zien dat alle betalingen die zijn gedaan in mindering worden gebracht op de kosten. Ook zal de korting op de eindnota terug te vinden zijn.

De incassokosten die over het termijnbedrag van februari 2021 zijn gekomen heb ik gecrediteerd. Uw betaling is nog niet binnen, maar dit zal vandaag wel binnen komen. Er is dan geen openstaande post meer. Bovenop de eindnota krijgt u dus ook de € 15,- die u heeft betaald voor incassokosten terug.

Ik vertrouw erop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben. Zodra de eindnota is opgemaakt zal ik dit aan u bevestigen.

Met vriendelijke groet,
Budget Energie Webcare

Alle klachten die gemeld zijn door [email protected]