Klacht: Teveel servicekosten in rekening gebracht

op 23 juni 2016 over Techem in de categorie Energieleveranciers

Ik heb een afrekening servicekosten van Techem ontvangen hiermee ben ik niet mee eens.In April 2009 ben ik gaan wonen in Huizen, melkweg 62, 1271tg. Aan de hand van mijn historisch overzicht kunt u mijnsinziens iets duidelijker worden dat al die jaren een laag gebruik was. Door mijn beperking/reuma verbleef ik vaak in Spanje en uiteraard ook bij mijn kinderen. De Buren weten dat ik vaak niet aanwezig ben. Dus mijn stookkosten zijn altijd beperkt gebleven. Zelf de Nederlandse energie bedrijf kan beamen dat ik weinig gas en elektra gebruik en elk jaar krijg ik geld terug. In de tussen tijd heeft men een slimme meter geplaatst. Ik heb inmiddels contact opgenomen met Techem. Ik heb hem duidelijk gemaakt dat ik het heel vreemd vind een bedrag van € 624,02 over de periode 1-1-2014 t/m 31-12-2015, zit meer dan een half jaar tussen (wettelijk een halfjaar) wordt afgerekend moet betalen en dat ik vaak niet aanwezig was in de jaren dat ik in Huizen heb gewoond altijd een laag verbruik had en geld terug kreeg. Het komt eigenlijk hierop neer dat de meters niet liegen. Ik wil dan graag een onderzoek. Volgens mij moet er wellicht op een andere manier energie via mijn meter zijn gebruikt.

Ik ben tevreden als men concludeert dat wellicht iets is mis gegaan met de afrekening van de servicekosten. Het lijkt mij logisch als je niet vaak thuis bent de centrale verwarming hoog aanzet.

6 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Techem over deze klacht.

6 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Techem in behandeling genomen

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat Techem een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Techem

Heeft op 06 december 2016 om 13:17 geantwoord

Alle klachten die gemeld zijn door Riekitar