Klacht: Klacht over dubbele stookkosten en gebrek aan communicatie

klagerec5e253a op 01 september 2026 over Techem in de categorie Energieleveranciers

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten
✉ Techem has resolved this complaint
✅ Klacht opgelost op 2 september 2026
Reactie van het bedrijf:

Geachte meneer/mevrouw, We hebben uw klacht ontvangen. Ik heb u zojuist hier een mail over gestuurd. Graag ontvang ik een reactie. Met vriendelijk groet, Techem Energy Services Afdeling Klantenservice

Bedrijf Techem
Status Opgelost
Datum 1 september 2026

Er is een klacht ingediend tegen Techem over dubbele stookkosten voor één kachel, die al twee jaar aanhouden. De klager ontvangt onterecht hoge eindafrekeningen en heeft moeite om informatie over meterstanden te verkrijgen. Daarnaast is er een vermoeden van fraude door de woningbouw, wat door een buurvrouw wordt bevestigd, wat leidt tot overwegingen voor juridische stappen.

Mijn Klacht:

Ik dien een klacht in over Techem vanwege dubbele stookkosten die ik al twee jaar voor één kachel in mijn huis betaal. Op jaarbasis bedragen deze kosten 1200 euro, maar na twee jaar eindafrekening ontvang ik twee keer 1800 euro, wat ik nooit ga betalen. Ik heb geprobeerd contact op te nemen met Techem, maar ik ontvang geen informatie over de meterstanden. Tevens is mij door Stedin verteld dat mijn woningbouw mogelijk fraude pleegt met de stookkosten. Dit wordt bevestigd door een buurvrouw die ook te maken heeft gehad met deze situatie en niet hoefde te betalen. Ik vind het onacceptabel dat ik benadeeld word en overweeg juridische stappen.

Gewenste Oplossing:

Ik verzoek om een duidelijke uitleg over de berekening van de stookkosten en een eerlijke afhandeling van deze situatie zonder dat ik onterecht dubbele kosten hoef te betalen.

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar Techem over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door Techem in behandeling genomen

Techem

Heeft op 02 september 2026 om 10:37 geantwoord

Geboden Oplossing:

Geachte meneer/mevrouw,

We hebben uw klacht ontvangen. Ik heb u zojuist hier een mail over gestuurd. Graag ontvang ik een reactie.

Met vriendelijk groet,

Techem Energy Services
Afdeling Klantenservice

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat Techem een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

💡

Tip van onze consumentenexpert

Bij geschillen met uw energieleverancier kunt u naar de Geschillencommissie Energie. Leveranciers mogen geen onredelijke opzegboetes rekenen en moeten transparant zijn over tarieven.

Bron: ACM / Geschillencommissie Energie