Klacht: teveel netbeheerkosten in rekening gebracht

op 05 april 2016 over Nuon in de categorie Energieleveranciers

Mijn Netbeheerkosten zijn onjuist op mijn Nuon eindafrekening Wat is er aan de hand? Er is teveel in rekening gebracht.

Mijn gasgebruik eindafrekening 2015 344m3 +90m3 = 434m3
Netbeheerkosten Liander G6 minder dan 500m3 dus zou het moeten zijn
Werkelijk gebruik 0-500m3 netbeheerkosten 378 dagen x 0,261719 (tarief) = 98,30 euro
Maar! Door Nuon!!!!!!!!!!!!!!!
In rekening gebracht 0-4000m3 gas= 314 dagen x 0,365000 (tarief) = 114,61 euro
In rekening gebracht 0-500m3 gas= 64 dagen x 0,261719 (tarief) = 16,75 euro
Dat wil zeggen 131,36 euro .
Dus!Teveel betaald 131,36 euro – 98,30 euro = 33,06 euro.

In november 2015 heeft Nuon een brief gezonden dat ik onder de Netbeheerkosten Liander G6 tarief van 0-500m3 val d.i.v.m het lage gasverbruik.

Vanaf 6 januari 2016 hier al melding van gemaakt bij NUON en Liander.

Heen en weer geschuif waar je ernstig de dupe van wordt en de klacht is nog steeds niet verholpen.

Als het teveel betaalde wordt terug gestort op mijn rekening of het wordt vermindert op mijn maandelijkse factuur

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar Nuon over deze klacht.

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door Nuon in behandeling genomen

Bericht van Nuon

1 jaar geleden - Heeft u inmiddels alweer bericht gehad van Liander vernomen? We horen het graag. Hartelijke groet, Barry, Nuon Webcare

1 jaar geleden - We hebben bericht ontvangen dat Nuon een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Nuon

Heeft op 13 juni 2016 om 14:48 geantwoord

Goedemiddag,

We gaan ervan uit dat Liander het toegezegde bedrag aan je heeft vergoed. We kunnen dit niet voor je nakijken, maar omdat je geen contact meer hebt opgenomen, gaan we ervan uit dat het nu in orde is. We veranderen de status van de klacht daarom naar opgelost.

Hartelijke groet,
Barry, Nuon Webcare

Alle klachten die gemeld zijn door Luctoria