Klacht: Teruggave btw en vervolg

op 02 augustus 2017 over Media Markt in de categorie Electronica Winkels - ketens

Naam
W.J Lubach
Aangemaakt op
11:29:25 01-08-2017
Vraag over
Overige vragen

17:50:05 01-08-2017 door Media Markt Hoorn

Geachte meneer Lubach, Ik begrijp dat dit heel erg vervelend is voor u. Maar als er een technische probleem is, met de computer, kunnen wij daar helaas niet om heen. Wij willen heel erg graag iets voor u kunnen doen, en als wij u ergens blij mee kunnen maken, dan horen wij dat ook graag. Nogmaals onze excuses. Met vriendelijke groet, Klantenservice Media markt Hoorn

15:27:26 01-08-2017 door customer

U gaat helemaal niet in op het probleem ,u verschuilt zich achter een technische storing die schijnbaar dan op 1 filiaal zich voordoet. U gaat niet in op de gebrekkige service naar de klant in . U gaat niet in op het feit wat bij de ene vestiging wel kan bij de andere niet . Nee U verschuilt zich achter een technisch probleem .
Nee u vindt het vervelend , maar ja de phone is verkocht en de centen zijn binnen ,dus klant Hasta la Vista Het technisch probleem lag dus niet bij Global Blue nog bij de andere vestigingen van MediaMarkt. Vreemd dat zo een probleem zeker drie dagen lang kan en mag duren . Uw reclame slogan ik ben toch niet gek , ik zou er bijna anders over gaan denken . Nogmaals ik vindt dat MediaMarkt in 1e instanties in gebreke is gebleven , en ik daardoor tijd en moeite heb moeten getroosten om het een en ander toch geregeld te krijgen , dit tegen extra kosten . n dan is een simpel Overmacht onze excuses m.i niet genoeg

14:53:42 01-08-2017 door Media Markt Hoorn

Geachte meneer Lubach, Bedankt voor het e-mailen naar Media Markt Hoorn. Wij bieden onze excuses voor het ongemak, helaas deed op dat moment het programma het bij ons niet. Dit vinden wij natuurlijk heel vervelend. Helaas is dit overmacht en kunnen wij hier niks aan veranderen. nogmaals excuses voor het ongemak en wij hopen dat het nu opgelost is voor u, in een ander filiaal. Met vriendelijke groet, Serivce team, Media Markt Hoorn.

11:29:25 01-08-2017 door customer

Afgelopen zaterdag probeerde mijn zwager uit de Oekraïne een iphone te kopen , en teruggave btw te verkrijgen . Het ging al mis bij de verkoper , die ons eerst naar de servicebalie stuurde om een formulier te halen , wat dus niet juist was. Dus weer terug naar verkoper Iphone gehaald betaald en naar de servicebalie. Daar bleek dat men Global Blue niet kon bereiken (application error) de oplossing die werd aangedragen was om de volgende dag nog eens langs te komen ,(dit is extra tijd en moeite). Zondag vol goede moed naar MM Hoorn , maar helaas Global Blue was nog steeds niet bereikbaar. Van de service desk werd geen enkel oplossing geopperd, waarop ik vroeg “omdat ik de volgende dag in Eindhoven zou zijn of zij het daar in orde zouden kunnen maken , dit werd beaamt dat dit zou kunnen . Ga ik in Eindhoven naar de MM , zegt men daar doodleuk nee dat kunnen wij niet dat moet in Hoorn (Eindhoven had wel contact Global Blue). Uit eindelijk maandag 0m 19,00 uur MM Hoorn en nog steeds geen Global Blue mogelijk (Hoe kan dit vraag je je als klant af). Terwijl we nog wat staan na te denken , over hoe en wat , komt er een dame van de service afdeling die net binnenkwam en iets van het verhaal had vernomen , op het lumineuse idee service te verlenen en klantvriendelijk te zijn. Zij vroeg namelijk of zij de vestiging Heerhugowaard kon bellen om te vragen of zij verbinding Global Blue hadden zodat het daar dan geregeld zou kunnen worden . Dus wat in Eindhoven out of the question was kon op Heerhugowaard dan wel. U zult wel kunnen begrijpen dat de teruggave Btw onderhand opgesoupeerd is aan transport kost en tijd . En dankzij EEN medewerkster, kwam het alsnog tot een oplossing . Wel een die extra kosten met zich meebracht , want een auto rijdt nu eenmaal niet op water en Hoorn HHW is 40km heen en weer. Aan de ene kant ben ik blij dat uiteindelijk het met extra kosten en moeite is geregeld , aan de andere kant ben ik zwaar over de zeik dat iets drie dagen eruit kan liggen zonder dat schijnbaar iemand er iets van weet . De service desk komt er pas achter op het moment dat zij inloggen en schijnbaar gaan er dan geen alarmbellen af. Punt van overweging Voor het veroorzaakte ongemak en ongenoegen, zou ik van uwerzijds graag een geste zien .

Remark:
Schijnbaar dient MM de protocollen eens tegen het licht te houden om te bezien of alle neuzen wel een richting op staan.
Hoe is het mogelijk dat een storing op Hoorn drie dagen lang onbemerkt blijft bij personeel en achterliggende diensten .
Al met al een zaak die mij veel stress en ongemak en extra geld heeft bezorgd , die in principe voorkomen had kunnen worden , door medewerkers die klantvriendelijkheid en en service hoog in het vaandel hebben .
In dit geval was b.v 1 telefoontje naar Eindhoven ,met uitleg situatie voldoende geweest om de hele zaak op te lossen , afgezien van een extra rit Hoorn MM op zondag

Ook het protocol bij een storing dient duidelijk te zij bij personeel van de service afdeling.
Het is toch van de zotte dat andere medewerkers van dezelfde afdeling ,2 3 dagen nadat het geconstateerd is nog niet weten dat er een storing is , en dat dit ook schijnbaar niet gemeld wordt aan de ICT afd

De slogan ik ben toch niet gek , maar ondertussen zijn we het wel geworden

Aan de ene kant ben ik al tevreden , omdat in ieder geval 1 medewerkster klantvriendelijkheid en service verleende .

Aan de andere kant vindt ik dat de organisatie MediaMarkt tekort is geschoten , en dat daar een geste tegenover zou moeten staan , een Mea Culpa volstaat niet

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Media Markt

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Media Markt nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door W.J Lubach