Klacht: termijnbedrag aanpassen

op 30 juni 2016 over Eneco in de categorie Energieleveranciers

Er zijn zonnepanelen geplaatst die ongeveer 75 euro per maand op gaan leveren. nu wil ik mijn termijnbedrag met 75 euro verlagen, dit kan met maximaal 30 euro en verhogen zou met 600 euro per maand kunnen.
voor een aanpassing moet je de klantenservice bellen voor 45 cent.

Mijn klacht is dat dit minimaal gratis moet zijn als je moet bellen.
Of als je naar boven met 600 euro kan, dit bedrag naar beneden ook veel hoger hoort te zijn.

8 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Eneco over deze klacht.

8 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Eneco in behandeling genomen

8 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Eneco een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Eneco

Heeft op 01 juli 2016 om 09:07 geantwoord

Beste mevrouw Bijl,

Bedankt voor uw bericht allereerst. Ik help u graag deze klacht op te lossen. Goed om te lezen dat u zo duurzaam bezig bent met het oog op de zonnepanelen. En natuurlijk mooi meegenomen dat dit leidt tot een kostenbesparing.

In Mijn Eneco is het inderdaad mogelijk zonder limiet het maandbedrag te verhogen. Naar beneden toe zit er wel een marge ingebouwd. Dit om te voorkomen dat onze klanten het maandelijkse voorschotbedrag dusdanig verlagen dat dit leidt tot een bijbetaling op de jaarnota. Zo proberen we dus eigenlijk te voorkomen dat u zichzelf in de voet schiet. Overigens is het via andere kanalen wel toegestaan om het maandbedrag meer te verlagen dan wat er mogelijk is in Mijn Eneco. Uiteindelijk is het uw maandbedrag en bepaalt u zelf wat u wilt voorschieten met betrekking tot uw energieverbruik. Na de incasso van de nota van juli, op 9 juli aanstaande, zal uw volgende termijnbedrag met 75 euro verlaagd zijn. Hier ontvangt u nog een bevestiging van. Daarnaast kunt u de wijziging terug vinden in Mijn Eneco.

Ik kan me voorstellen dat u niet wilt betalen voor telefonisch contact met Eneco. Eén van de redenen dat wij toch een betaald servicenummer aanbieden is bijvoorbeeld om de wachttijden te drukken. De ervaring leert dat er bij gratis nummers ook veel 'dwaalverkeer' op de lijn terecht komt. Extra vervelend om hierdoor langer te moeten wachten dan nodig voordat u iemand te spreken krijgt.

Overigens zijn er ook andere manieren waarop u met ons in contact kan komen. Hierbij moet u denken aan kanalen als Facebook, Twitter maar ook WhatsApp. Of bijvoorbeeld het contactformulier welke u bij ons op de website vindt. Stuk voor stuk kosteloze wegen waarmee u uw vragen, opmerkingen of overige aan ons kenbaar kan maken.

Ik hoop dat uw klacht hiermee naar tevredenheid is opgelost.

Veel (bespaar)plezier van de zonnepanelen!

Rodney
Eneco Webcare

Alle klachten die gemeld zijn door Johnuitbrielle