Klacht: Tenaamstelling gedeelde rekening

op 17 april 2019 over ABN AMRO in de categorie Banken

Ik heb sinds deze week samen met mijn man een gedeelde rekening maar bij een overboeking komt alleen zijn naam te stasn met CJ erachter. Dit kan toch niet de bedoeling zijn van een gedeelde rekening? Bij andere banken kunnen wel de twee volledige namen worden ingevuld. Wij dachten makkelijk te zijn bij de ABN omdat onze andere rekeningen daar ook lopen.

Dat deze klacht gemeld wordt bij ABN en dat ze er hopelijk iets aan gaan doen. Ik zie dat wij niet de enige zijn die dit probleem ondervinden.

5 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar ABN AMRO over deze klacht.

5 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door ABN AMRO in behandeling genomen

Bericht van ABN AMRO

5 maanden geleden - Beste Jonker90,Hartelijk dank voor je bericht op dit forum over de tenaamstelling die bij overboekingen zichtbaar is. Het klopt inderdaad dat bij een overboekingen vanaf de gezamenlijke rekening, alleen de naam van de eerstgenoemde van deze rekening wordt weergegeven bij de ontvanger van het geld. Binnen ons systeem zorgt het aantal karakters dat kan worden opgegeven voor dit probleem. Omdat er een aantal gegevens verplicht zijn om mee te geven bij een overboeking, is het is daardoor nu niet mogelijk om beide rekeninghouders te benoemen in de overboeking. Dit is een technisch issue vanuit onze kant. We merken sinds meer banken een IBAN Naam check uitvoeren, dit vaker voor verwarring zorgt. Ik kan er niet voor zorgen dat ons betaalsysteem op de schop gaat zodat voortaan beide rekeninghouders voluit genoemd worden. Maar dit soort signalen zijn wel erg belangrijk voor ons. Hoe meer signalen we hierover verzamelen, hoe eerder er een verbetering wordt doorgevoerd. Naar aanleiding van je bericht heb ik jouw signaal hierover geregistreerd en naar de verantwoordelijke afdeling doorgestuurd. Mocht je hier meer vragen over hebben, hoor ik het graag.Met vriendelijke groet,ABN AMRO Webcare Gabie

4 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat ABN AMRO een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

ABN AMRO

Heeft op 02 mei 2019 om 10:22 geantwoord

Beste Jonker90,

Op 18 april hebben wij uw klacht in behandeling genomen. Op ons bericht is niet meer gereageerd. Om die reden sluiten wij deze klacht. Mochten er toch nog vragen of opmerkingen zijn, dan zijn wij bereikbaar via een van onze kanalen (telefonisch, Whatsapp of social media).

ABN AMRO Webcare

Heeft op 02 mei 2019 om 10:42 geantwoord

Ik kan moeilijk reageren op iets wat een feit is. Wat ik wel erg vreemd vindt is dat mijn ouders precies dezelfde rekening hebben en t hierbij wel kan. Tevens hebben hun dubbele namen op hun bankpas. Dat kon bij ons ook niet. Vind het erg vreemd dat het bij de een wel kan maar bij de ander niet.

Bericht van ABN AMRO

4 maanden geleden - Ik kan me goed voorstellen dat dit voor verwarring zorgt. Het kan zijn dat dit bij oudere rekeningen mogelijk was, maar bij rekeningen die later zijn geopend helaas niet meer.De tenaamstelling op de betaalpassen kunnen we op het kantoor wel voor u wijzigen. Hiervoor is het nodig dat u met uw geldig legitmatiebewijs langskomt. Houd daarbij wel rekening mee dat een pas persoonsgebonden is. Een pas behoort dus altijd toe tot één rekeninghouder. Er kan wel een extra naam worden toegevoegd om kenbaar te maken dat het om een gezamenlijke rekening gaat, maar diegene is daardoor niet de pashouder.Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.Met vriendelijke groet,Eva ABN AMRO Webcare

Alle klachten die gemeld zijn door Jonker90