Klacht: Telefoon niet geleverd

op 06 oktober 2016 over Vodafone in de categorie Mobiele Telefonie

Welkom bij de klantenservice van Vodafone!

Ik heb een klacht over de waardeloze klantenservice van Vodafone. Op 12 september heb ik de nieuwe Iphone 7 zilver 32GB besteld. Deze bestelling zou volgens de leveringstijden van Vodafone uiterlijk 30 september worden bezorgd. Nadat ik tijdens het eerste gesprek alle gegevens door had gegeven en de lange voicelog samen met haar ben doorgelopen, begint dan het wachten op je nieuwe Iphone. Het wachten op de nieuwe Iphone 7 is een periode waarin je je verheugd op je nieuwe smartphone, en dan is het toch wel erg teleurstellend als die er op de uiterste leverdatum van 30 september niet is.

Op maandag 3 oktober heb ik weer contact opgenomen met de klantenservice van Vodafone om te vragen waar mijn nieuwe telefoon blijft. De oorzaak van de fout bleek te zijn dat de desbetreffende klantenservice medewerker de bestelling van 12 september niet had geplaatst. Dit was dus een interne fout van Vodafone. Vervolgens zijn tijdens datzelfde telefonische gesprek de nodige excuses aangeboden voor de gang van zaken en was de uiteindelijke afspraak dat ik mijn bestelling met prioriteit toegestuurd zou krijgen, en dat deze 4 of uiterlijk 5 oktober bij mij binnen zou zijn. Dit is echter weer niet waargemaakt door Vodafone.

Vandaag, donderdag 6 oktober, ben ik weer contact op gaan nemen met de klantenservice Vodafone. Het resultaat, meerdere keren met afdelingen bellen (waaronder voornamelijk order status en verkoop), die mij constant naar elkaar doorverwijzen, en een enkele keer wordt er simpelweg opgehangen door de afdeling Verkoop. Het verhaal dat ik te horen krijg is er dat er geen notities in het systeem staan van de vorige gesprekken (12-09 & 03-10), dat er nooit een melding is gemaakt van het feit er een fout gemaakt is, dat het een interne fout van Vodafone betreft, en dat ik mijn bestelling met prioriteit toegezonden zou krijgen. Het enige dat terug te vinden is, is dat mijn bestelling op 3 oktober verwerkt is, maar hier staat geen melding van prioriteit bij. Dit verhaal leidt tot het resultaat dat ik mijn telefoon pas op 21 oktober zou krijgen. Na aan te geven dat ik het hier natuurlijk niet mee eens ben, krijg ik van de klantenservice medewerker te horen dat ik een klacht in mag dienen bij de afdeling verkoop en dat ze verder niets voor mij kan betekenen.

Na weer meerdere telefoontjes krijg ik een medewerker (naam weggelaten) van Verkoop aan de lijn die zegt dat er wel degelijk een melding van prioriteit in het systeem staat (Youhelp). Iets waarvan de afdeling order status al meerdere keren heeft gezegd dat deze melding niet bestaat. Deze medewerker kan er alleen niets mee want de afdeling Order Status heeft als enige de bevoegdheid deze meldingen te plaatsen en kan mij daar dus ook als enige mee helpen. Het resultaat is dus dat ik weer doorverwezen wordt naar de afdeling order status. Alsnog zit ik wel met de vraag: als er een melding van prioriteit is, waarom heb ik mijn telefoon dan nog niet?

Vervolgens bel ik weer met een medewerker (naam weggelaten) van de afdeling order status. Vanuit de afdeling verkoop was gezegd dat er een melding van prioriteit melding in het systeem staat (Youhelp). Hier is naar gezocht door de desbetreffende medewerker en zijn leidinggevende, maar zij hebben deze melding niet terug kunnen vinden (in zowel Youhelp als Youfix). Buiten intern uitzoeken wat er fout is gegaan, kunnen ook zij mij weer nergens mee helpen. Er is een intern onderzoek gestart, maar alsnog blijft de leverdatum op 21 oktober staan. Hier komt nog het feit bij dat in mijn orderbevestiging per mail staat dat de einddatum van mijn contract 03-10-2018 is, wat betekent dat ik dus wel al mijn nieuwe Iphone 7 aan het afbetalen ben.

Na 2 uur bellen is de uiteindelijke conclusie dus dat hoewel er meerdere fouten gemaakt zijn door Vodafone, ik tot 21 oktober op mijn telefoon mag wachten. Ik ben hier ontzettend kwaad over, want zodra je als bedrijf een fout maakt hoor je dit op te lossen en niet de klant te duperen. Dit is iets waar Vodafone als bedrijf, en met name de klantenservice, nog flink wat aandacht aan mag besteden.

Afwachtende op een antwoord en oplossing,

Erwin St.Jago

Zodra mijn telefoon snel geleverd wordt.

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Vodafone

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Vodafone nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door ErwinSJ