Klacht: Telefoon kwijt na retour sturen

op 03 oktober 2016 over Vodafone in de categorie Mobiele Telefonie

Woensdag 14 september 2016 via de website van Vodafone mijn abonnement verlengt. Keurig kreeg ik een email met daarin het ordernummer en dat het 1 a 2 dagen zou duren voordat ik het toestel in huis zou hebben. Ik heb de pc afgesloten en ben verder gegaan met mijn werkzaamheden. Ongeveer een uur later dacht ik: Ik zal eens kijken wat de status is van mijn aanvraag en bij het openen van de pagina zag ik dat mijn aanvraag was geweigerd. Ik heb vervolgens contact opgenomen en niemand bij de klanten service van Vodafone wist mij te vertellen waarom deze bestelling was geweigerd.

De desbetreffende medewerker vroeg wat ze nog voor mij kon betekenen en ik gaf aan dat ik graag een verlenging wilde en ze ging dat voor mij regelen. Helaas kreeg ze het niet voor elkaar omdat er blijkbaar nog iets in mijn winkelmandje stond en dat dit eerst door mij verwijderd moest worden. Bij het nakijken van mijn winkelmandje bleek deze leeg te zijn en de medewerker snapte het probleem niet waarom ze dan geen verlenging kon doorvoeren. Ze gaf aan dit te onderzoeken en mij een uurtje later terug te bellen.

Nog geen 3 kwartier later belde de mevrouw mij terug dat ze niks voor mij kon betekenen en dat hier nog nader onderzoek naar gedaan zou worden. Hierop heb ik opnieuw gebeld met de klantenservice maar dan de afdeling opzeggen. Ik gaf aan wat er was voorgevallen en dat als Vodafone mij als klant wilde houden ze met een goed aanbod moesten komen. Deze meneer wist mij te vertellen dat de geweigerde bestelling nog in het systeem stond en dat deze eruitgehaald moest worden. Dit had de collega die ik eerder sprak moeten weten en had hier ook iets aan kunnen doen. Nadat dit opgelost was heb ik via de telefoon een nieuw abonnement afgesloten en was het voor mij prima.

Vervolgens keek ik dezelfde avond naar mijn mail en ik had 4 mailtjes van Vodafone, 2 maal een bevestiging waarvan 1 verzonden en 1 wederom geweigerd. Een mailtje met een rekening en een mailtje van bestelling geannuleerd. Ik heb daarop donderdag morgen 15 september wederom met Vodafone gebeld en daar kreeg ik te horen dat het toestel al verstuurd was. Dit gezeur om mijn abonnement te verlengen heeft mij aan het denken gezet en ik kwam tot de conclusie dat ik niet verder wilde met Vodafone. Ik vroeg de beste mevrouw van de klantenservice hoe ik mijn verlenging moest annuleren en er werd verteld dat ik het toestel moest weigeren. Omdat ik de dag van afleveren niet thuis was heb ik via Postnl een afspraak gemaakt dat de telefoon geleverd zou worden op vrijdag 16 september op een postnl afhaalpunt. Bij het afhaalpunt heb ik het toestel gelijk terug gestuurd en heb een track & trace nummer gekregen.

Via het Track & trace nummer kon ik zien dat het toestel maandag morgen 19 september was afgeleverd bij Dynalogic Benelux BV in Woerden. Het bedrijf waaruit de telefoon ook naar mij was verstuurd.

Daarom heb ik op dinsdag 20 september wederom met Vodafone gebeld met de vraag of het toestel binnen was en wat er nu ging gebeuren. De beste medewerker vertelde mij dat hij niks had ontvangen dat het toestel binnen zou zijn en ook in het systeem was niks te vinden en vertelde mij dat dit 2 weken zou duren voor dit was verwerkt.

Omdat ik 14 dagen bedenktijd had heb ik op woensdag 21 september opnieuw contact gehad omdat ik nog steeds niks had vernomen van Vodafone. De medewerker vertelde mij dat het toestel niet was binnen gekomen en dat dit moest worden onderzocht. Na de beste man verteld te hebben dat de telefoon was afgeleverd bij Dynalogic Benelux BV heeft hij contact gehad met dit bedrijf en kwam terug met het antwoord dat de telefoon inderdaad daar binnen was gekomen. Er zou een case aangemaakt worden en dit zou maximaal 5 dagen duren. Prima dacht ik en ik bedankte de man voor zijn goede service.

Nu heb ik vandaag maandag 3 oktober weer contact gehad met Vodafone en werd mij opnieuw verteld dat het toestel niet was gevonden. De mevrouw vertelde mij van de lopende case over het vermiste toestel en dat dit 2 weken kon duren. Geïrriteerd reageerde ik dat het toestel binnen was gekomen bij Dynalogic Benelux BV en dat dit nog verwerkt moest worden bij Vodafone en dat mij was toegezegd dat dit maximaal 5 dagen zou duren. De mevrouw moest dit even nakijken en kwam inderdaad tot de conclusie dat het toestel terecht was maar de verwerking hiervan zou maximaal 2 weken duren, iets anders zat er niet op.

Vodafone adverteert qua dienstverlening dat ze de klant de beste ervaring willen bieden en dat wij als klant makkelijk en snel onze zaken kunnen regelen. Dit laatste trek ik erg in twijfel want alles voor de nieuwe klant, maar de bestaande klant kan barsten als er een probleem is. Laat staan als ze dan ook nog eens willen opzeggen want dan bestaan ze helemaal niet meer.

Erg jammer dat het via deze weg moet, maar hoop dat er nu eens echt serieus actie door Vodafone word ondernomen en dat dit probleem snel is verholpen.

Ik hoop dat mijn klacht is opgelost voor 10 oktober 2016 en dat de verlenging van mijn abonnement word geannuleerd.

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Vodafone

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Vodafone nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door gboender