Klacht: telefonisch benaderd en zonder mijn toestemming mij een contract aan het oor genaaid

op 28 april 2017 over EON in de categorie Energieleveranciers

Ik ben 1 maand geleden telefonisch benaderd door E-on. Mijn Nederlands is niet goed (dit wordt nu door iemand anders geschreven), maar ik heb gezegd dat ik nog wil nadenken over het aanbod en terugbellen. Voor mij was de zaak afgesloten, ik had op dat moment andere dingen te doen en heb later daar ook niet meer aan gedacht. Nu krijg ik een brief van mijn huidige energieleverancier dat het contract zal worden beëindigd per 3 mei. Ik weet van niets en vraag mijn maatschappelijk werker over hoe en wat, en het blijkt dat ik een contractaanbod per e-mail heb gekregen waar ik binnen 2 weken op had moeten reageren als ik het contract niet wilde aangaan. Tijdens het telefoongesprek heb ik zelf geen informatie gegeven, de meneer aan de telefoon had al alle gegevens zei hij, zelfs dat ik automatisch betaal bij mijn huidige leverancier inclusief mijn bankrekeningnummer. Dat stond allemaal in hun systeem, zei die meneer. Dat verbaasde mij, maar hoe weet ik wat zij wel weten en wat niet?

Hoe dan ook, vandaag gebeld met E-on, maar ik kan het contract niet cancelen. En dan is het nog een contract voor 3 jaar (!). Dat is toch ongekend??? Wat is dat voor een manier van klantwerving?? Al is E-on misschien goedkoper dan waar ik nu zit, zulke praktijken vind ik asociaal en gewoon niet kunnen.

Ik ben tevreden als dit contract met onmiddellijke ingang en boeteloos wordt gecanceld. Ik had geen enkele intentie om over te stappen, de hele ellende is begonnen met dat ene telefoontje 4 weken geleden.

5 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar EON over deze klacht.

5 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door EON in behandeling genomen

Alle klachten die gemeld zijn door Shelly23