Klacht: tegoed cadeaukaart niet terug bij cancelen bestelling door mediamarkt

op 14 december 2017 over Media Markt in de categorie Electronica Winkels - ketens

Via de webshop een bestelling gedaan op zondag 26 november. De twee sd kaartjes zouden de volgende werkdag worden geleverd. De bestelling afgerekend me € 30,00 van een cadeaukaart en € 5,95 contant.
Ik ontving direct een bevestiging van de bestelling.
Maandag geen kaartjes, ook niet op dinsdag, net zo min als woensdag. Woensdag de servicedesk gebeld. Er was iets mis met de bestelling, volgens een vriendelijke jongeman, hij zou de bestelling alsnog doorzetten naar de spoedafdeling.
Donderdag t/m maandag afgewacht, geen kaartjes. Weer gebeld. Heen en weer gestuurd via de servicedesk naar de zakelijke desk ( die niets konden doen omdat het een webshop bestelling was) weer in de wacht en terug naar de servicedesk.
Blijkt de bestelling niet uitgevoerd te zijn wegens een computerstoring en het aankoopbedrag teruggestort. De dame vertelde mij dat ik het tegoed van € 30,00 de volgende dag per email zou krijgen dmv een voucher.
Dat klopt gedeeltelijk : de € 5,95 was teruggestort, de € 30 euro cadeaukaart niet. Op de site een antwoordtformulier ingestuurd.

Reactie:
Het aankoopbedrag van jouw bestelling hebben wij inmiddels aan je gecrediteerd. Binnen 3 werkdagen wordt dit bedrag op jouw rekening bijgeschreven. Terugbetaling gebeurt altijd op dezelfde wijze als waarop je hebt betaald. Wanneer je de bestelling (gedeeltelijk) hebt betaald met een cadeaukaart, wordt het bedrag op de gebruikte cadeaukaart teruggestort.

Mijn reactie:
het terugstorten van het bedrag van de cadeaukaart op de cadeaukaart is niet zo’n geweldig goed idee. De meeste mensen, inclusief ondergetekende, gooien lege kaarten in de vuilnisbak.

Heeft u voor mij het nummer van de betreffende cadeaukaart zodat ik het tegoed van 30 euro alsnog kan gebruiken?

reactie mediamarkt:
Indien je (een gedeelte) met cadeaukaart hebt voldaan, dan wordt het saldo op dezelfde cadeaukaart teruggestort. Het is niet mogelijk om hier een e-voucher of een nieuwe cadeaukaart voor te versturen. Als je op de website de cadeaukaart verzilvert, wordt er een melding weergeven, dat wij altijd adviseren de kaart niet meteen weg te gooien na een betaling.

Onze excuses voor het ongemak.

Mijn reactie:
nu breekt mijn klomp! Een van jullie medewerkers heeft mij, na veel gebel, verteld dat ik een voucher zou krijgen per email. Nu kan dat ineens niet meer.

Even resume:

Jullie computersysteem is blijklbaar niet bestand tegen het verwerken van veel bestellingen van klanten. Er wordt onjuiste informatie verstrekt door jullie medewerkers ( De bestelling was misgegaan, maar zou dmv een spoedopdracht alsnog worden bezorgd ) . Er gebeurd niets. Ik wordt door de servicedesk na 15 minuten in de wacht gestaan te hebben doorverwezen naar de zakelijke desk. Daar blijkt dat dit niet had gemogen, en ik heb weer 15 minuten in de wacht gestaan. Toen de belofte dat het geld van de bestelling zou worden teruggestort en het geld van de cadeau kaart dmv wwn voucher de volgende dag binnen zou zijn. En nu de mededeling dat het mijn probleem is en dat ik een cadeau kaart 10 dagen na bestelling zou moeten bewaren. Dit riekt gewoon naar diefstal.

Het is eenvoudig.

Ik doe een bestelling en betaal deze bestelling met een contant bedrag en een cadeau kaart. Jullie maken fouten door de bestelling niet af te leveren cq te verwerken.

Ik heb daarom gewoon recht op het cash en het cadeaukaart gedeelte. Bij deze geeft ik u nog 5 werkdagen de tijd om het door u niet terugbetaalde bedrag alsnog terug te betalen en wel op zo’n manier dat ik het bedrag gewoon kan gebruiken.

reactie mediamarkt:
Wij vinden het nogmaals erg vervelend te vernemen dat jouw bestelling door een technische storing geannuleerd is. Zoals wij je eerder hebben aangegeven wordt het tegoed van de cadeau kaart teruggestort op jouw cadeau kaart. Wij adviseren daarom ook altijd deze nog even te bewaren, als je een bestelling plaatst.

Nogmaals onze excuses voor het ongemak.

Wij hopen je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Heb je verder nog vragen? Wij helpen je graag!

Mijn stelling:
Mediamarkt helpt helemaal niet graag! Mediamarkt denkt niet mee, en leest al helemaal de reactie niet. Standaard reacties geven zijn ze wel sterk in!

Een voucher, het nummer van de cadeaukaart of een nieuwe kaart met € 30,00 tegoed

5 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Media Markt

5 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Media Markt nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Bassie1962