Klacht: te weinig fietsruimte in de zomermaanden

op 27 juli 2016 over NS in de categorie Openbaar Vervoer

De afgelopen maand heb ik vaak mijn fiets meegenomen en een hoop gezeur gehad met het plaatsen van mijn fiets in de daarvoor speciaal bestemde ruimtes en kon zelfs een keer niet mee met de trein.

Allereerst zitten er heel vaak mensen in de fietsruimte die moeilijk doen als ze op moeten staan voor fietsen.
En in de zomermaanden zijn er veel mensen die reizen met veel bagage en deze stallen in de fietsruimte terwijl er ook relatief veel mensen hun fiets meenemen in deze periode.E
Eervorige week haalde ik ternauwernood de trein omdat mensen het vertikte om op te staan en plaats te maken door hun vele bagage weg te halen uit het fietsgedeelte (terwijl er genoeg ruimte in de trein was) nadat ik met enige stemverheffing riep dat ze ruimte moesten maken kwam er pas beweging in en kon ik pas mijn fiets plaatsen.
Ik was de enige die nog op het perron stond en de conducteurs (die gezellig met elkaar liepen te kletsen) staken geen hand had maar ik werd wel tot rust gemaand.
De volgende dag zat ik in dezelfde situatie (met volle fietsruimte met mensen en bagage) en heb ik gelijk de conductrice aangesproken die zeer welwillend was en wees waar ik dan wel mijn fiets kon plaatsen.

Het toppunt was vorige week toen ik al 25 minuten op het perron stond te wachten omdat de trein 15 minuten vertraging had en ik niet meer mee kon.
De fietsruimte vooraan in de trein stond al helemaal vol en probeerde toen snel naar een andere fietsruimte te gaan die helemaal achteraan bleek te zijn in een hele lange trein.
Ik zwaaide naar de conducteur dat ik nog meewilde maar terwijl ik aan het rennen was floot hij doodleuk.
Hij stond halverwege de trein al binnen en zover was ik ook gekomen maar kon dus door het fluitsignaal niet meer mee en de conducteur zei doodleuk: “Dat ik op tijd had moeten zijn en dat hij niet op iedereen kan wachten”.
U snapt wel dat ik daar totaal niet van gecharmeerd was.
Dit was de trein van vrijdag 22 juli van 11.09 uur van Breda naar Den Haag die 15 minuten vertraging had

Ik pleit dus voor meer fietsruimtes in de zomermaanden en zou het fijn vinden als conducteurs wat attenter zijn en beter aangeven waar je als fietser kunt instappen.

Hannah Meeuwissen

e-mail: hannahmeeuwissen@casema.nl

Als er voldoende fietsruimtes zijn in de zomermaanden!!!

Als conducteurs wat meer oplettend/attenter zijn in het aangeven waar de fietsen geplaatst kunnen worden en je niet op een onbeschofte wijze op het station wordt achtergelaten.

Als conducteurs ook duidelijk aangeven aan mensen (met een hoop bagage die de fietsruimte in beslag nemen) dat deze plekken zijn bestemd voor fietsen.

7 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over NS

7 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over NS nog niet in behandeling is genomen.

7 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door NS in behandeling genomen

7 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat NS een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

NS

Heeft op 09 augustus 2016 om 06:41 geantwoord