Klacht: te late en kapotte bestelling

op 25 oktober 2015 over DPD in de categorie Koeriersbedrijven en post

Pakket met 5 lampen erin besteld en dit ging op vrijdag 16/10 geleverd worden. Bij thuiskomst (heel de dag aan het werken) idd een melding gevonden dat pakket op zaterdag 17/10 opnieuw bezorgd ging worden. Zaterdag niemand van DPD gezien. Voor alle zekerheid toch het briefje op maandag 19/10 op onze voordeur gehangen met de melding dat het pakket mocht achtergelaten worden op een duidelijk beschreven plaats.
Bij thuiskomst weer een nota gevonden dat ze het pakket niet achtergelaten hadden wegens “no safe place”. Ons leek het dus duidelijk dat de chauffeur onze nota gewoon niet begrepen had, was nochtans duidelijk in het Nederlands genoteerd. Even met de klantendienst gebeld en die raadde ons aan dit bericht ook in het Engels en het Frans te noteren…
Voor alle zekerheid via de DPD site een dag opgegeven dat we thuis waren voor de volgende poging tot levering. Donderdag 22/10 ging het pakket geleverd worden. De hele dag met drie kleine kinderen thuis gewacht maar om 17u voelde ik de bui al hangen dus even geinformeerd via de klantendienst. Het pakket stond gewoon nog in de depot in Mechelen, ging dus niet geleverd worden.Zij noteerden mijn klacht en garandeerden mij dat vrijdag 23/10 het pakket zeker geleverd ging worden op de juiste plaats. Bij thuiskomst vrijdagavond weer geen pakket op die plaats te bespeuren. Weer een half uur met de klantendienst aan de lijn gehangen die mij verzekerden dat het pakket wel degelijk geleverd zou moeten zijn. Na een rondje rond mijn huis gewandeld te hebben, het pakket idd in mijn tuin gevonden. Wel geleverd dus, maar helemaal niet op de juiste plaats.
EIndelijk het pakket kunnen bekijken en wat bleek, 4 van de 5 lampen zijn stuk!!!!!!! Na een hele rompslomp hebben we dus nog steeds niet onze 5 lampen die we echt wel nodig hebben.

Vergoeding van onze 5 lampen en een aanpassing van hun systeem van nota achterlaten voor de chauffeur. Als deze mensen geen duidelijke boodschappen in het Nederlands kunnen begrijpen, zullen ze toch eens iets aan dit systeem moeten veranderen.

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar DPD over deze klacht.

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door DPD in behandeling genomen

Bericht van DPD

1 jaar geleden - Beste Marijn, Het spijt me om te horen hoe deze bezorging is verlopen. Natuurlijk is het niet de bedoeling dat een bezorging zo moeizaam verloopt, of dat jij zoveel moeite moet doen om het pakket te ontvangen. Zo zou het uiteraard niet nodig moeten zijn dat je een instructie voor de chauffeur in drie verschillende talen noteert; als een neerzettoestemming niet goed verloopt, moeten wij hierop actie ondernemen. We willen dan ook onze oprechte excuses aanbieden voor de gang van zaken. Wat bijzonder vervelend bovendien om te horen dat het pakket eindelijk binnen is, maar de inhoud is beschadigd. Ik adviseer je om hierover contact op te nemen met de verzender van de lampen. Voor een schadegeval bestaat namelijk een procedure. De verzender start deze procedure bij DPD. Samen beoordelen de verzender en DPD het schadegeval. Jij hoeft hier verder niets aan te doen. De verzender zal dit vervolgens met jou afhandelen. Heb je hierover nog vragen, dan hoor ik het graag. Met vriendelijke groet, Charlotte

7 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat DPD een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

DPD

Heeft op 01 juni 2016 om 15:45 geantwoord

Beste Martijn,

Zoals mijn collega in de vorige reactie aan heeft gegeven spijt het ons ontzettend dat je een vervelende ervaring met DPD hebt gehad en dat je zelf voor de meerdere talen naar de klant moest zorgen. Dit is absoluut niet de bedoeling. Ik hoop dat je contact met de verzender op hebt genomen en dat zij je verder hebben geholpen.
Omdat ik niets verder voor je kan betekenen sluit ik deze melding.

Daarnaast wil ik je vragen om in de toekomst, mits je vragen voor ons hebt, je vragen via facebook (dpdpakketservice.nl) of twitter (@dpdnl) te stellen, dan zullen we hier direct op reageren.

Groeten Kari

Alle klachten die gemeld zijn door marijn palmans