Klacht: Te lang wachten op uitkering Beursspaarplan in keuzeperiode

op 08 juni 2016 over Nationale Nederlanden in de categorie Verzekering

De keuzevrije periode van mijn Beursspaarplan (destijds afgesloten bij de RVS) is per 1 mei jl ingegaan. Ik heb vóór die tijd netjes bij Nationale Nederlanden gemeld dat ik het wil laten uitkeren. Ik kreeg ook netjes op tijd een brief die ik per 9 mei aan Nationale Nederlanden retour getekend retour heb gestuurd. De post doet er bij Nationale Nederlanden kennelijk erg lang over, want mijn schrijven is pas 20 mei in de organisatie van Nationale Nederlanden verwerkt en kreeg ik op 1 juni een brief dat ik pas per 1 juli ‘een reactie’ van Nationale Nederlanden kan verwachten. Het is mij onduidelijk wat dat precies betekent. Maar het betekent in ieder geval dat Nationale Nederlanden het geld waar ik recht op heb 2 maanden te lang vasthoudt. Bovendien wordt de koers aangehouden van begin mei, terwijl ik dus niet per die datum mijn geld krijg en de koersen nu weer aan het stijgen zijn. Ik heb Nationale Nederlanden gebeld en het excuus is dat het ‘druk’ is en dat veel mensen om uitkering hebben gevraagd. Ze konden niks doen om de uitkering te bespoedigen. Ik vind dit absoluut onaceptabel. Ik heb deze klacht ook gemeld via de website van Nationale Nederlanden zelf. Alleen krijg je dan vervolgens de melding dat je binnen 10 werkdagen een reactie kunt verwachten. Alsof het allemaal nog niet lang genoeg duurt. Ik zag op deze site al meerdere klachten hierover staan, waarbij sommigen al van 3 jaar geleden. Het is bij Nationale Nederlanden dus kennelijk al een aantal jaar ‘te druk’ om op tijd uit te keren.

Ik wil per direct het geld waar ik recht op heb uitgekeerd krijgen.

9 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Nationale Nederlanden over deze klacht.

8 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Nationale Nederlanden in behandeling genomen

Alle klachten die gemeld zijn door Berg1