Klacht: Te hoog maandbedrag

op 12 januari 2014 over Eneco in de categorie Energieleveranciers

Ik woon samen met mijn 3 kinderen op de ibisdreef in Utrecht
Ik ben er achter gekomen dat ik te veel betaal elke maand en heb een paar dagen geleden te horen gekregen dat ik 230,- in de maand moet gaan betalen wat erg hoog is!
Mijn buurvrouw die met haar man en 2 kinderen (in principe dezelfde hoeveelheid personen) betaald 88 euro per maand. En mijn beneden buurman die met zijn vrouw en 5 kinderen woont betalen 130 euro
Ik heb meerderen malen contact opgenomen met de Eneco en er word mij door elke medewerker wat anders verteld.
Ik heb alleen elektriciteit en gas voor het koken en te douchen. Dus GEEN verwarming bij Eneco omdat ik hier ook nog is 150,- voor betaal voor stadsverwarming. Ik weet zeker dat hier iets fout zit want het kan niet zo zijn dat ik bijna het dubbele met mijn 3 kinderen verbruik als een gezin van 7.

Dat er iemand komt kijken naar de meters

3 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Eneco over deze klacht.

3 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Eneco in behandeling genomen

3 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Eneco een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Eneco

Heeft op 13 januari 2014 om 10:11 geantwoord

Geachte mevrouw,

Hartelijk bedankt voor uw bericht. Ik zie dat u reeds meermaals contact heeft gehad met een van mijn collega's. Ik begrijp uw bezorgdheid met betrekking tot uw verbruik zeer goed en dat u dit vergelijkt met uw buren is ook een logische gedachtengang. U betaalde altijd 142,00 euro. Dit termijnbedrag hebben we voor de komende drie maanden tot aan de jaarnota verhoogd naar 227,00 euro zodat u goed uit gaat komen en niet opeens een groote bedrag moet bijbetalen op de jaarnota. Deze verhoging is vooral noodzakelijk in verband met uw warm water-verbruik, dit ligt hoger dan gemiddeld. De preciese oorzaak durf ik niet te zeggen, het kan zijn dat er in uw installatie iets niet goed ingesteld staat, en daarvoor adviseer ik u een installateur lang te laten komen. Dat uw meter defect is, klopt niet. Als dat het geval zou zijn, kwam er nog veel meer verbruik aan het licht. Overigens; ook uw elektriciteitsverbruik is aan de hoge kant, eventueel kunt u contact opnemen via telefoonnummer 0900-235 3632 voor besparingsadvies.

Martijn, Eneco

Heeft op 15 januari 2014 om 08:25 geantwoord

Ja er blijft maar gezegd worden dat ik dit toch verbruik maar ik gebruik tereijl ik niet meer gebruik als een normaal gezin.
Mijn buurvrouw gebruikt zelf dingen zoals een droger die ik helemaal niet heb.
Hun douchen veel meer als mij met zo'n groot gezin het kan gwn niet kloppen!
Ik begrijp ook niet waarom het een moeite is om iemand langs te sturen terwijl ik al jaren klant van jullie ben!
Ik zit er ook hard over na te denken om over te stappen
142,- is ook al aan de hoge kant.
Ik moet ook mijn verwarmin apart betalen dus dat betekend dat ik bijna 400,- betaal terwijl anderen 240,- 200,- betalen

Ik woon op een flat mij moeder heeft 3 verdiepingen en betaald 220,-

Dit kan toch niet kloppen!
Ik heb vorige week met iemand vd eneco aan de tel van alles doorgelopen en ik gebruik geen rare dingen

3 jaren geleden - De melder van de klacht heeft zojuist de oplossing van Eneco beoordeeld.

Bericht van Eneco

3 jaren geleden - Geachte meneer, mevrouw,, Op 10 juli 2013 heeft er bij u een meterwissel plaatsgevonden. Ik ben erg benieuwd wat de huidige M3-stand is. Zou u mij deze kunnen sturen? Ik verzoek u dit naar onlineservice@eneco.nl te verzenden, zodat ik de zaak verder voor u kan bekijken. Bedankt alvast. Met vriendelijke groet, Martijn, Eneco Webcare

Alle klachten die gemeld zijn door Tcopia