Klacht: Te hoog bedrag in rekening gebracht

op 04 november 2017 over UPS in de categorie Koeriersbedrijven en post

In maart heb ik een verzending georganiseerd van een tweedehands motoronderdeel dat ik van iemand in de UK had gekocht via Facebook. Ik had een bestelling geplaatst via de website en de kosten zouden ongeveer 20 GBP bedragen. De verzending is vrijwel vlekkeloos verlopen alleen vervolgens bleek dat UPS 94,75 GBP had afgeschreven van mijn PayPal. Een belachelijk hoog bedrag. Ook als ik nu opnieuw eenzelfde zending bereken via de website, komt het systeem van ups uit op een bedrag van ongeveer 20 GBP.

Sinds april ben ik al in de weer met allerlei afdelingen en verschillende personen binnen UPS maar ik ben verward geraakt in een bureaucratisch spinnenweb. Ik heb ondertussen 20 emails naar ups gestuurd en ik heb meer dan twintig emails ontvangen. Ook heb ik verschillende medewerkers telefonisch gesproken maar ik bereik helemaal niets behalve een oplopend gefrustreerd gevoel!!! Het laatste bericht kreeg ik van de facturatie-afdeling in de UK waarin summier en zonder verdere uitleg (en voor de tweede keer) werd gemeld dat het bedrag correct in rekening was gebracht en dat ik maar contact moest opnemen met een of andere accountmanager. Deze account manager beantwoordt mijn email niet en wederom ben ik geen centimeter opgeschoten.

Als het te veel in rekening gebrachte bedrag wordt terug gegeven en wanneer er excuses komen voor de bureaucratische ellende waarin ik ongewild terecht ben gekomen en wat mee veel tijd en frustratie heeft gekost.

7 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar UPS over deze klacht.

7 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door UPS in behandeling genomen

Bericht van UPS

7 maanden geleden - Goedemorgen, Wij gaan nakijken wat er aan u is gefactureerd en hoe de kosten zijn opgebouwd. Zodra wij hierover feedback hebben komen wij hierop terug. Met vriendelijke groet, UPS Social Media Team

Bericht van UPS

7 maanden geleden - Goedemorgen, Het door u opgegeven factuurnummer 1ZJ03VT56820028610 is een zendingsnummer. Kunt u ons het factuurnummer opgegeven ? Dit nummer kunt u vinden rechtboven op de factuur. Met vriendelijke groet, UPS Social Media Team

Reactie van de melder van de klacht Erikz150

7 maanden geleden - Best team, Ik heb de volgende referenties kunnen vinden: 7DU041226C655262L (Paypal-referentie) en 00000691494GB97939969 Mvg Lennart

Reactie van de melder van de klacht Erikz150

7 maanden geleden - Ik kreeg vanochtend dit bericht van UPS, zoals te lezen is wordt ik -na vele maanden gedoe- opnieuw verwezen naar een andere afdeling binnen UPS met een of ander verhaal over een discount die niet goed is verwerkt. Dit is toch onvoorstelbaar? Subject [EXTERNAL] PayPalRE: Re: RE: factuur for t/n 1ZJ03VT56820028610 / 167062/178888 [Incident: 170913-049636] / 187376 Response By Email (Sean O.) (08/11/2017 04.12 AM)  U.S. Eastern Standard Time (US EST) Dear customer   upon talking with ups Netherlands,   This is in fact not billed in GB, so from this department we will not be able to assist you further   I would advise to get in touch with NL ups.   although upon looking at the invoice i have seen that it is billed to a third party which is possibly why your your discount did not apply   provide ups nl these details also a copy of the waybill and they will be able to help further   Best Regards, Sean O UK/IE & Nordics FCR UPS CSTC Ireland Ltd. Registered Office: 25 - 28 Northwall Quay, Dublin 1. Registered No. 234400

Bericht van UPS

7 maanden geleden - Goedemorgen, Onze facturatie afdeling gaat uitzoeken waar de kosten vandaan komen. U zult hierover zsm geinformeerd gaan worden. Met vriendelijke groet, UPS Social Media Team

Reactie van de melder van de klacht Erikz150

7 maanden geleden - Goedemorgen, Uw facturatie-afdelingen in Nederland en de UK zijn hier al vanaf april mee bezig, wat gaan zij deze keer anders doen om nu wel resultaat te bereiken? Met vriendelijke groet, Lennart

7 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat UPS een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

UPS

Heeft op 16 november 2017 om 06:22 geantwoord

Goedemorgen,

Wij hebben bericht ontvangen vanuit de UK dat het teveel gefactureerde bedrag aan u gecrediteerd zal gaan worden.

Voor verdere informatie over de creditering verwijzen wij u naar onze facturatie afdeling, zij kunnen u de gedetailleerde informatie geven.

Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.

UPS Social Media Team

Reactie van de melder van de klacht Erikz150

5 maanden geleden - Ik heb nog steeds het bedrag niet terug en ook bleef het stil vanuit ups dus ik heb afgelopen week weer een email gestuurd. Zojuist kreeg ik een reactie en daar zakte echt mijn broek vanaf. Al die loze excuses blijken niets waard. We gaan het nieuwe jaar in met een nieuwe ronde "vechten tegen de bureaucratie". Geef me maar het hele bedrag terug want ik ben hier ondertussen al zoveel tijd aan kwijt, het is bijna niet te geloven.

Alle klachten die gemeld zijn door Erikz150