Klacht: Te hoge opzeg vergoeding

op 24 juli 2017 over Eneco in de categorie Energieleveranciers

Heb eneco gevraagd hoeveel opzeg vergoeding is voor een contract van 4 jaar, eindigt 1-1-2019
Volgens consuwijzer als het korter dan 1,5 jaar is 50€ per aansluiting
Eneco tekent 200€ zakelijk en 400€ privé!!!

Vergoeding volgens de normen die er zijn

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Eneco over deze klacht.

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Eneco in behandeling genomen

2 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Eneco een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Eneco

Heeft op 24 juli 2017 om 11:22 geantwoord

Beste mevrouw Leemburg,

Uit uw klacht begrijp ik dat u het niet eens bent met de boetes die wij voorstellen voor het eerder beëindigen van het contract. Hier reageren we graag op.

Helaas heb ik niet de mogelijkheid de bijlage te openen die u heeft meegezonden vanwege een fout in de website zelf. Wat ik wel kon nakijken is uw type contract. Op basis van uw adresgegevens heeft u op dit moment een zakelijk contract bij ons lopen wat inderdaad eindigt op 01-01-2019. Besluit u om dit contract bijvoorbeeld deze maand nog te beëindigen, dan brengen wij een boete in rekening van €200 per product.

Voor particuliere contracten gelden andere bedragen. Zoals ook op de website van ConsuWijzer genoemd wordt, brengen wij maximaal €125 boete in rekening per product.

Ik hoop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Vriendelijke groet,
Denise, Eneco Webcare

Bericht van Eneco

2 maanden geleden - Beste mevrouw Leemburg, Een zakelijk contract kan inderaad voordeliger zijn dan een particulier contract. Hiermee wordt geduid op de tarieven, niet op een eventuele opzegvergoeding. Het is uiteraard niet onze insteek om klanten bang te maken. Wij informeren u alleen over de mogelijke boete die u kunt verwachten bij een eerdere beindiging van het contract. Aangezien uw prive adres ook zakelijk aangemeld is, gelden hier dezelfde zakelijke boetes voor. Vriendelijke groet, Denise, Eneco Webcare

Heeft op 24 juli 2017 om 13:19 geantwoord

Oplichters zijn jullie! Voor mij nooit meer ENECO, wil hierbij ook iedereen waarschuwen geen zakelijk contract af te sluiten! Mij scheelt dit ongeveer 600 per jaar verschil! Je wordt niet en verkeerd voorgelicht, door te zeggen zakelijk is veel goedkoper! Trap er niet in als ze langs de deur komen met hun mooie voorreken voorbeelden! Klopt niets van en zelfs na contract van 2,5 jaar met nog 1 jaar en 5 maanden te gaan krijg je dus een opzegboete van 600€

Alle klachten die gemeld zijn door ingridleemburg