Klacht: te hoge gas meterstanden

op 20 april 2017 over Nuon in de categorie Energieleveranciers

Hallo,

Ik ben 1 nov. 2016 op dit adres komen wonen. 10 nov.2016 tot 10 feb 2017 ben ik afwezig.Het gasverbruik van 1nov 2016 tot 10 nov 2016 is gem.2.5 tot 3m3 per dag.11 nov 2016 t/m 1jan 2017 blijft het gas verbruik 2.5 tot 3m3 per dag terwijl de thermosstaat op 13 graden staat.
van 2jan. 2017 t/m 28 feb 2017 schiet het gas verbruik omhoog naar 7.5 tot 8m3 per dag terwijl ik afwezig ben . 11 feb 2017 ben weer in het huis kachel op 20 graden gezet gas verbruik blijft op 7.5 tot 8m3 terwijl in nov 2016 dit 2.5 tot 3m3 was. Ik heb nuon al 6 keer gebelt en enexis 3keer gebelt ik wordt van kastje naar muurtje gestuurt. En de slimme meter die ik heb staat op verdachte lijst van 10.(landis gyrt +
verbuik nov. 16 =74m3. verbruik dec.16=89 m3
verbruik jan 17= 237 m3 verbruik feb 17=220m3.
Ik zit nu op 84 procent gas verbuik in 4mnd,tijd. terwijl stroom op 14 procent staat.Dan is er waarschijnlijk lekkage in de leiding. de oude bewoners hebben dit al laten uitvoeren.Dan de
meter laten ijken dit ook al achter haalt in programma RADAR.

mvg ramanand.

Dat nuon de gas meter standen naar normale waarden zet. 2.5 tot 3m3 per dag.

4 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Nuon over deze klacht.

4 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Nuon in behandeling genomen

Bericht van Nuon

4 maanden geleden - Geachte biswadjiet ramanand, Op deze website lezen wij uw klacht over Nuon. U bent hier al een tijd mee bezig. Daar wij niet denken dat uw gasmeter een afwijking heeft willen we dit toch voorleggen aan een technisch expert binnen Nuon. Zodra wij een reactie hebben dan laten wij u dat weten. Groet, Joeri

Reactie van de melder van de klacht ramanand

4 maanden geleden - Hallo Joeri, Ik heb meterstanden van maart 2017 bekeken.158m3 zou ik gebruikt moeten hebben Volgens jullie .Dit is gem.5m3 per dag. Ik heb meter standen zelf bij gehouden Van maart: 2/3 958 . 7/3 965. 11/3 969. 14/3 972. 17/3 976. 21/3 979. 24/3 989. 27/3 985. 30/3 988. Volgens mijn opname zou ik ongveer 40 m3 gebruikt moeten hebben.En geen 158m3.? Terwijl ik over heel de maand maart maar 9 kWh heb gebruikt.? Mvg.ramanand

4 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Nuon een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Nuon

Heeft op 20 april 2017 om 09:40 geantwoord

Geachte biswadjiet ramanand,

Onze technisch adviseur heeft met u gesproken. Inventarisatie
De hoekwoning heeft een inhoud van 350 m3 en is redelijk goed geïsoleerd met hr-ketel en dubbel glas. De warmwatervoorziening is voor één personen. Hier past een gasverbruik bij van ongeveer ±1.800 m3 per jaar. Volgens het Nibud (Nederlands Instituut voor Budgetvoorlichting) heeft een eenpersoonshuishouden als basis een elektriciteitsverbruik vastgesteld van 1.900 kWh per jaar.

Conclusie
We kunnen concluderen dat uw gecorrigeerde jaarverbruik waarschijnlijk volgend jaar op de jaarnota 2017 uitkomt op ongeveer 1.000 m3 en 1.100 kWh. Dit is veel lager dan gebruikelijk voor deze woning met één persoon en dit komt door de tijdelijke afwezigheid in de 1e paar maanden.
Als u hier een heel jaar woont dan is uw jaarverbruik bij een gemiddelde winter ongeveer 1.500 m3 en 1.300 kWh.
Dit verbruik is heel netjes , naar mijn mening is de elektra- en gasmeter helemaal in orde en is een meterijking niet nodig maar als u dit toch wil dan kunt u contact opnemen met de netbeheerder Enexis.

Groet, Joeri

Reactie van de melder van de klacht ramanand

4 maanden geleden - Hallo per ongeluk op verzenden gedrukt.En dat ik goed bezig ben wat de t.a. zegt Uitspreiden over heel het jaar kom ik op een lager gem.uit. Daar gaat het niet om het gaat om het hoge gas verbruik in de maanden jan/ feb/maart 2017 . In maart heb ik gas standen opgenomen die ik in mijn vorige mail gezet. Ong.40m3 en geen 158 m3 wat jullie opgeven nee,goed bezig.? En stroom verbr. Over heel de maand maart 9kwh nee, goed bezig.?? Ik probeer juist heel zuinig met energie om te gaan,nee dan wordt je gepakt door die hele slimme meter van jullie.Ik hoop dat jullie ook al is het maar voor eventjes inzien dat de bewering van jullie niet klopt.? Het is jullie meter ,het jullie die standen opnemen ,en ik moet opdraaien voor de kosten voor onderzoek.(ijken,gaslekkage) ik hoop dat jullie met een gepaste oplossing komen (bijv.de gas standen naar normale waarden terug zetten ,korting op jaar afrek.) Mvg.ramanand. goed bezig

Heeft op 28 april 2017 om 17:43 geantwoord

Zie bericht geplaats op 29april om 15.49 uur

Alle klachten die gemeld zijn door ramanand