Klacht: SVB-Leiden verkwanseld, de door fiscus berekende beslagvrije voet en berooft een bejaarde man van zijn AOW

op 21 september 2016 over Sociale Verzekerings Bank Rotterdam in de categorie Banken

In verband met een loonbeslag op mijn AOW heeft de fiscus per 29-7-2016 de beslagvrije voet wegens gewijzigde omstandigheden opnieuw berekend en vastgesteld. Deze informatie heeft de dienst schriftelijk aan de SVB gemeld dat met ingang van 1-8-2016 per maand een bedrag van €251,00 moet worden ingehouden op het AOW pensioen en dat een restant € 530,00 rechtstreeks ten gunste van de fiscus wordt bijgeschreven. Door mij onbekende reden heeft de SVB nagelaten deze verrekening toe te passen en is dit bedrag in aug. 2016 niet aan mij overgemaakt.
Op hoge poten heb ik telefonisch contact met de SVB gemaakt. Tot mijn verbijstering moest ik het afgezaagde argument aanhoren dat het de schuld is van de Belastingdienst is, waardoor dit niet heeft plaats gehad. Een typische ambtelijke gedraging: geruisloos de hete aardappel op het bordje van een ander schuiven. Het geklaag en gezeur van de burger is aan zelf te wijten aan de heersende verziekte cultuur van een bureaucratische moloch als de SVB. Door allerlei vage dubieuze interne beleidsregels, waarvan de burger geen kennis van draagt, functioneert deze dienst contraproductief. Om nog meer zout in de wonde te strooien, verwijs ik naar het beruchte PGB debacle. Het beeld ontstaat dat de medewerkers autonomie ontbreekt, waardoor ze de mogelijkheid om problemen op de werkvloer zelf te regelen, missen.

Gewenste Oplossing
De SVB-Leiden moet als de wiedde weerga meteen het niet uitbetaalde deel aan de karige AOW aug. 2016 overmaken (bovendien: al ver onder het bestaansminimum). Door € 554,00 (aug/sept) te verminderen op het loonbeslag september 2016 richting de fiscus

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Sociale Verzekerings Bank Rotterdam

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Sociale Verzekerings Bank Rotterdam nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door E Sawermi