Klacht: vliegreis tijden

op 29 juni 2012 over SunWeb in de categorie Online Reisbureaus

Ik mocht aangeven of ik vroeg (5:00) of laat (16:00) wilde vliegen (heen en terug reis allebei vroeg of laat.
Ik heb voor vroeg gekozen en nu geven ze ons laat (heen reis), maar de terug reis blijft wel vroeg.

Wij vinden nu dat ze ons een hele dag afpikken, van onze vakantie.
We betalen wel voor ‘all in’, waar we nu 2 dagen geen gebruik van kunnen maken (inplaats van 1 dag niet).

Ze hadden dan ook de terug reis laat moeten geven.
Wij konden ook alleen kiezen, tussen allebei vroeg of laat.

Nu willen wij een vergoeding voor die dag, die wij nu door de vliegreis NIET krijgen !

We hebben betaald voor een 8 dagen vakantie en nu hebben we er eigenlijk maar 6 (wat 7 dagen had kunnen zijn).

Wij vinden dat hun ons nu 1 hele dag afpikken en die dag wil ik vergoed krijgen Of de terug reis, ook laat vliegen !

6 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door SunWeb in behandeling genomen

6 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat SunWeb een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

SunWeb

Heeft op 29 juni 2012 om 11:27 geantwoord

Geachte heer, mevrouw,

Bedankt voor uw opmerkingen van 29 juni 2012. U vertelt ons dat u zich niet kunt vinden in uw vluchttijden en reisdagen. Dat is vervelend om te lezen. Graag geven wij u hierbij een reactie.

Reisdagen
Om te voorkomen dat u teleurgesteld bent over de vluchttijden verwijzen wij u, op uw factuur en op de Sunweb website, naar de reisvoorwaarden. Hierin vertellen wij u dat de reisdagen altijd meetellen bij het bepalen van uw reisduur. Bij een 8-daagse reis bent u 7 nachten op bestemming. U heeft een reisdag op uw eerste en laatste dag van uw vakantie.

Vluchttijden
Het kan voorkomen dat u door ongunstige vluchttijden niet de volledige reisduur op bestemming bent. Wij maken voornamelijk gebruik van chartervluchten. Een charterluchtvaartmaatschappij heeft te allen tijde het recht om de vluchttijden tot op het allerlaatste moment aan te passen. Het kan dan ook voorkomen dat er kort voor vertrek of zelfs tijdens uw vakantie nog wijzigingen zijn in uw vluchtschema. Deze zullen dan ook doorgevoerd worden. Sunweb Vakanties kan nimmer aansprakelijk gesteld worden voor ongunstige vliegtijden.

U verwacht van ons een oplossing. Wij hebben voor u nagekeken of er andere vluchten op uw reisdagen beschikbaar zijn. Helaas zijn er geen andere vluchten beschikbaar. Omdat wij niet aansprakelijk gesteld kunnen worden voor ongunstige vluchttijden, zullen wij niet voldoen aan uw verzoek om uw reisdagen terug te betalen.

Wij gaan er vanuit dat u een fijne vakantie in Turkije zult hebben en wensen u in ieder geval een prettige vakantie toe.

Afdeling Webcare
Sunweb Vakanties

Alle klachten die gemeld zijn door JeanetJohn