Klacht: verkorte vakantieperiode door vluchttijden

op 12 juni 2012 over SunWeb in de categorie Online Reisbureaus

Goedemorgen,

Via deze wijze wil ik kenbaar maken dat we een klacht hebben.
Het betreft onderstaande boeking.
Reserveringsnr. : 1625548
Aantal dagen : 8
Heenreis : Amsterdam – Antalya
Terugreis : Antalya – Amsterdam
Factuurbedrag : —— Euro

Zoals u kunt zien hebben wij voor 8 dagen geboekt.
Doordat vertrek echter eind van de dag was en de terugvlucht al om 02.00 in de morgen zijn dat 2 dagen korter.
Ik vindt dit niet redelijk en billijk.
Ik heb voor 5 personen een reis geboekt voor 8 dagen.
Ik hoop dan ook dat jullie een compensatieregeling kunnen aanbieden.
Het zou jammer als ik Sunweb niet meer als reisorganisatie ga gebruiken om bovenstaande reden.

MVG

G de Kok

compensatie in geld voor min 1 dag voor 5 personen.

7 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door SunWeb in behandeling genomen

7 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat SunWeb een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

SunWeb

Heeft op 12 juni 2012 om 09:33 geantwoord

Wij begrijpen uit uw bericht dat uw vakantie niet volledig aan uw verwachtingen heeft beantwoord. Dit is zonder meer teleurstellend voor u geweest.

Zoals u wellicht weet, dient men ontevredenheid of klachten omtrent een reis, volgens de ANVR reisvoorwaarden, uiterlijk één maand na thuiskomst schriftelijk kenbaar te maken. Gezien het feit dat uw klacht na deze periode is binnengekomen en wij de door u genoemde problemen daarmee niet meer kunnen nagaan, kunnen wij uw klacht helaas niet meer in behandeling nemen.

Graag geven wij nog wel een toelichting over deze klacht. De vliegtijden kunnen van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat worden uitgevoerd. Sunweb Vakanties heeft geen invloed op de vluchttijden en kan hier niet aansprakelijk voor worden gesteld.

In de algemene voorwaarden staat de volgende informatie vermeld over de reisduur:

Houdt er rekening mee dat de reisdagen altijd meetellen bij het bepalen van uw reisduur. Bij een achtdaagse reis bent u dus zeven nachten op de bestemming. Houdt rekening met een reisdag op de eerste en laatste dag van uw vakantie. Het kan voorkomen dat u door ongunstige vluchttijden niet de volledige reisduur op de bestemming bent. Sunweb Vakanties kan nimmer aansprakelijk gesteld worden voor ongunstige vliegtijden.

De voowaarden kunt u terugvinden via deze link: http://zon.sunweb.nl/documents/doc/Sunweb_voorwaarden.pdf

Wij gaan ervan uit dat het antwoord duidelijk is.

Afdeling Webcare
Sunweb Vakanties

7 jaren geleden - De melder van de klacht heeft zojuist de oplossing van SunWeb beoordeeld.

Alle klachten die gemeld zijn door kokkie01