Klacht: vakantie geannuleerd na betaling

op 26 juni 2020 over SunWeb in de categorie Online Reisbureaus

Wij kregen afgelopen dinsdag te horen dat onze vakantie doorgaat van 4 tot 11 juli naar Corfu, helemaal blij natuurlijk! Het verzoek van Sunweb om het restantbedrag over te maken uiteraard de volgende dag, woensdag om een uur of 17.00 meteen betaald. Inmiddels donderdag ochtend om 10.00 uur een mail binnen, informatie m.b.t. uw reis, ow top de reispapieren zijn er dachten we. Niets is minder waar, want het was de annulering voor de reis, zonder opgaaf van reden maar met de melding dat we vouchers opgestuurd krijgen voor het totale bedrag van de vakantie, dit kan toch niet? Vanochtend is de reis gewoon te boeken inclusief de heen en terugvlucht….bellen kan niet, dus via Facebook geprobeerd maar ook nog steeds geen bericht, geen vakantie dus ben ik bang maar ook geen oplossing, help?!?

Ja lastig, eigenlijk gewoon op vakantie natuurlijk volgende week zaterdag omdat dit gewoon kan? Anders de betaling die we gedaan hebben terugstorten binnen 48 uur, hopelijk kunnen jullie helpen want we hebben ook 2 verdrietige dochters thuiszitten

1 week geleden - Ik heb een email gestuurd naar SunWeb over deze klacht.

1 week geleden - Deze klacht is zojuist door SunWeb in behandeling genomen

1 week geleden - We hebben bericht ontvangen dat SunWeb een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

SunWeb

Heeft op 26 juni 2020 om 11:28 geantwoord

Goedemorgen,

Wat vervelend dat jullie eerst de restantbetaling hebben gedaan en later alsnog blijkt dat de vakantie niet kan doorgaan. Wij werken samen met verschillende partijen en hebben eerst een bevestiging gehad dat uw vakantie door kon gaan. Helaas is er daarna vanuit Transavia besloten om een aantal vluchten te annuleren, waaronder ook uw vlucht. Hier zijn wij pas later van op de hoogte gesteld. Uiteraard hadden we u geen restantbetaling laten doen als wij op voorhand wisten dat ze vakantie niet door kon gaan. Hierbij bieden wij alsnog onze excuses aan, wat in de mail mist, maar helaas kunnen wij op korte termijn niet het bedrag terugstorten. Er kan vanaf zes maanden na uitgifte van de voucher een verzoek tot terugbetaling worden gedaan. Wel krijgt u binnen 48 uur na annuleren de voucher, waarmee u eventueel een andere vakantie kunt boeken voor dezelfde vakantie periode.

Webcare team Sunweb

Heeft op 26 juni 2020 om 12:16 geantwoord

Is gewoon een standaard antwoord, wij kunnen er niets aan doen en hadden u niet laten betalen als ze wisten dat hij niet doorging....Ik heb nog steeds geen antwoord waarom dezelfde vlucht en dezelfde vakantie wel op hun site geboekt kan worden in dezelfde periode....zij geven nu aan via FB dat we binnen 48 uur na annulering de vouchers zullen ontvangen, kortom niet opgelost en geen enkel initiatief om mee te denken en te helpen

Alle klachten die gemeld zijn door vanes1975