Klacht: sunweb steekt zijn kop in het zand

Michael Aken, van op 28 augustus 2020 over SunWeb in de categorie Online Reisbureaus

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Sunweb geeft naar ons idee bewust niet door dat er bepaalde zaken gesloten zijn, zo was tijdens ons verblijf het splash park gesloten en dit was juist 1 van de dingen waarom wij hier hadden geboekt, dit splash park zou juist zijn voor kinderen die tussen het babybad en de grote glijbanen inzitten. Sunweb heeft inmiddels hun site iets aangepast maar toen wij vertrokken hoorde wij pas bij aankomst dat alleen het buffetrestaurant open was, bij navraag ter plekke blijkt dat het a la carte restaurant dit jaar niet meer open gaat (volgens de site van Sunweb is dit wel mogelijk en zijn er 2 restaurants open maar dit klopt niet, alleen het buffetrestaurant is open!), dit komt er op neer dat je geluk heb als je door mag lopen bij het buffet restaurant om in de lange rij te gaan staan voor je eten, wanneer je dit heb kan je de volgende rij in voor je drinken, ook is het aanbod en de kwaliteit van het eten heel minimaal. Ook weten ze niet met de corona maatregelen om te gaan, in plaats van zo veel mogelijk bars open te doen om de drukte te verspreiden was er slechts 1 poolbar open waar je elke keer weer 20 minuten in de rij stond en hier werd geen afstand gehouden, ook niet van de tafels waar mensen aan zaten.
Wat wel van te voren door Sunweb was aangegeven is dat de schoonmaak minder vaak was, dit is waarschijnlijk ook de reden waardoor wij meerdere malen kakkerlakken hadden in de kamer.
Bij de reisleiding ter plaatse hebben wij ons beklag gedaan over al deze punten, deze hebben het zelf ook allemaal gezien en zijn in gesprek gegaan met het hotel, hierna kregen wij een late check out en een flesje wijn aangeboden om de boel te sussen, wij hebben gelijk al aangegeven dat dat geen compensatie is. Hierna heeft de reisleiding ter plaatse een customer care formulier ingevuld waarmee wij achteraf in Nederland bij Sunweb konden aankloppen voor een oplossing, dit gedaan maar Sunweb steekt zijn kop in het zand en heeft hun geld al binnen. KIJK UIT VOOR DEZE SUNWEB PRAKTIJKEN!!!

Gewenste Oplossing:

Als Sunweb dit netjes oplost zonder hun kop in het zand te steken. Een cadeaubon/ reischeck zou op zijn plaats zijn. Wij hebben ruim 5000 euro betaald en bij aankomst blijkt pas dat er veel gesloten is, Sunweb moet dit hebben geweten maar doet alsof ze dat niet wisten.

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Bericht van Robin van Klacht.nl

4 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar SunWeb over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

4 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door SunWeb in behandeling genomen

Bericht van SunWeb

4 jaren geleden - In dat geval ontvangen wij toch graag een bericht van u met boekingsnummer zodat we na kunnen gaan wat er precies is besproken en of het wel op de juiste afdeling is ontvangen. We vinden het vervelend dat u dit zo ervaart. Met vriendelijke groet, Team Webcare Sunweb

Reactie van de melder van de klacht mweeder

4 jaren geleden - Boekingsnummer 4129843

Reactie van de melder van de klacht mweeder

4 jaren geleden - Toen wij met de reisleiding ter plaatse hebben gesproken zaten er nog 3 families met dezelfde klachten, de reisleiding ter plaatse hadden idd zelf ook daar gegeten en hebben zelf de klachten ook erkend. Wij hebben geen vraag gehad over welke tijd te eten, deden ze dat maar dan was het niet zo'n chaos in het restaurant!! Dat het splashpark niet geopend was is ons net als de restaurants niet gemeld voor vertrek en juist voor dit waterpark hebben wij met name voor onze zoon van 5 geboekt bij dit hotel, de andere 2 waterparkjes zijn voor kinderen met diploma vanaf een jaar of 7 en de ander voor baby's. Dit is nou juist onze klacht, ER IS VOORAF NIET GECOMMUNICEERD DAT ER VEEL DICHT IS (SPLASH WATERPARK, DIVERSE BARS EN RESTAURANTS) ter plaatse geeft de reisleiding aan dat ze zich kunnen vinden in onze klachten maar is ter plaatse niet op te lossen, daarom een formulier ingevuld maar eenmaal in nederland doet Sunweb alsof er niks aan de hand was. Achteraf hadden wij gewoon overplaatsing naar een ander hotel moeten vragen zoals andere klanten van Sunweb. Voor ons vertrek toen wij nog in Nederland waren was Sunweb niet te bereiken en kregen wij een mailtje dat er ter plaatse alleen de kidsclub gesloten zou zijn en dat de schoonmaak minder zou zijn maar Sunweb meld niks over de rest wat gesloten is, dit is dus gewoon bewust en achteraf krijg je dan als antwoord ja maar dit was wel open, dus je koopt en betaald een auto uit een brochure met open dak, leren stoelen, airco en aluminium velgen en als je hem geleverd krijgt zonder airco en leren stoelen dan moet je maar blij zijn dat je wel open dak en aluminium velgen heb? Een beetje vreemde beredenatie maar als Sunweb niet met een oplossing komt zullen we zien wat de geschillencommissie hier van vind.....

Bericht van Robin van Klacht.nl

4 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat SunWeb een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

SunWeb

Heeft op 19 september 2020 om 10:03 geantwoord

Geboden Oplossing:

Beste meneer Weeder,

Wij vinden het erg jammer om te lezen, dat u dit heeft ervaren tijdens de vakantie. Uiteraard nemen wij klachten erg serieus en hebben uw klachten dan ook onderzocht en nagevraagd.

Onze reisleiding ter plaatse heeft zelf ook meerdere keren in de accommodatie gegeten. Er was voldoende keus en het eten werd ook vers bereid. Dat u een haar of plastic in het eten vond, is uiteraard niet de bedoeling en daar bieden wij dan ook onze excuses voor aan.

Door de Corona maatregelen is het jammer genoeg niet mogelijk om gebruik te maken van een lopend buffet. Om deze reden wordt het eten uitgeserveerd en vragen zij tijdens het inchecken aan u, hoe laat u het liefst wilt eten, zodat u zelf kunt bepalen om de drukte te vermijden.

Tijdens uw verblijf was het Splash waterpark inderdaad helaas gesloten. Wel had u de mogelijkheid om gebruik te maken van de 2 andere waterparken en waren ook alle zwembaden geopend.

Om bovenstaande redenen, zullen wij helaas niet overgaan tot een compensatie.

Met vriendelijke groet,
Team Webcare Sunweb

Michael Aken, van

Heeft op 19 september 2020 om 10:19 geantwoord

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Is onzin, is geen oplossing, tal van klachten te zien online maar sunweb steekt kop in het zand

Alle klachten die gemeld zijn door mweeder