Klacht: Subweb komt zijn afspraak niet na

op 27 maart 2020 over SunWeb in de categorie Online Reisbureaus

Onze wintersport was door Subweb geannuleerd ivm het Corona virus.
Het geld is niet besteed aan accommodatie en skipas. Echter, Subweb houdt het geld vast om daarmee hun eigen toekomst zeker te stellen, geheel tegen regelgeving en afspraken in.
Volgens de Consumenten bond mogen reizigers de Corona voucher weigeren en hun geld terugvragen. Verder had Sunweb schriftelijk beloofd en toegezegd het geld terug over te maken. Wij hadden ons geld toevertrouwd aan een organisatie die niet te vertrouwen is. Het wordt tijd dat de overheid wat aan deze misstanden gaat doen.

Als het geld weer op mijn rekening staat

1 week geleden - Ik heb een email gestuurd naar SunWeb over deze klacht.

1 week geleden - Deze klacht is zojuist door SunWeb in behandeling genomen

1 week geleden - We hebben bericht ontvangen dat SunWeb een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

SunWeb

Heeft op 27 maart 2020 om 14:21 geantwoord

Beste meneer Deen,

Het is helaas niet mogelijk om de waarde van uw vakantie alsnog in de vorm van een terugbetaling op uw bankrekening te ontvangen.

Ik realiseer me dat we eerder iets anders hebben gecommuniceerd en begrijp dan ook uw teleurstelling hierover. Ik zou niet willen dat u denkt dat dit een willekeurig standpunt is. De situatie heeft zich echter dusdanig ontwikkeld dat deze uitzonderlijke oplossing nodig is. Onze oprechte excuses voor het ongemak.

Team Webcare Sunweb

Heeft op 27 maart 2020 om 15:03 geantwoord

Afspraak is afspraak. Voor klanten die later gecanceld worden kunnen jullie vouchers geven. Ik hoef bovendien van de consumentenbond de vouchers niet te accepteren en geld terug eisen.

Alle klachten die gemeld zijn door Richardd01