Klacht: ongehoord hoge bijboekingskosten

frankc op 05 januari 2012 over SunWeb in de categorie Online Reisbureaus

Ik heb in september 2011 twee 6 persoons appartementen gehuurd in Frankrijk met een totale bezetting van 8 personen. Zoals bij alle reisorganisaties zie je dan bij je boeking dat je per persoon meer betaald als je met minder personen een appartement bezet. Afgelopen maand hebben 2 van mijn kinderen en een vriend besloten met ons mee op wintersport vakantie te gaan. Dit zou geen probleem zijn aangezien wij 2 6 persoons appartementen geboekt hebben. Daarom heden morgen naar Sunweb gebeld om netjes te melden dat wij met meer personen de appartementen willen bezetten en om een skipas voor deze personen bij te boeken. Vervolgens werd mij medegedeeld dat dat in principe kon maar dat deze personen een volledige nieuwe reissom te betalen kregen en wel 2 pers in het ene appartement € 449,= p/p (inclusief € 101,= skipas)en 1 pers in het andere appartement € 499,= (inclusief € 101,= skipas).Hierbij dient vermeld te worden dat de volledige reissom voor de andere personen blijft bestaan. Vervolgens heb ik meerdere malen duidelijk aangegeven dat ik dit nog nooit bij een andere reisorganisatie meegemaakt heb en dat ik dit een onacceptabele gang van zaken vind.
Daarop werd mij medegedeeld dat zij zich mijn reactie voor kunnen stellen maar dat deze werkwijze in de algemene voorwaarden staat. Ook dit heb ik nagekeken en na diverse keren doorklikken heb ik dat inderdaad uiteindelijk gevonden.

Ik zou tevreden zijn met bijbetaling van de 3 skipassen(die mogen dan wat duurder zijn i.v.m. latere bijbestelling) eventuele extra administratie kosten en uiteraard plaatselijke belastingen.

12 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door SunWeb in behandeling genomen

12 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat SunWeb een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Bericht van SunWeb

12 jaren geleden - Geachte heer Crijns, Via de website www.klacht.nl ontvingen wij uw opmerking omtrent uw boeking bij Sunweb Vakanties. Ik begrijp hieruit dat er onduidelijk is ontstaan over de prijs voor het bijboeken van extra personen in uw bestaande boeking. Ik geef u daarom graag een toelichting. Wanneer u een definitieve boeking hebt gemaakt en u deze wilt wijzigen door extra deelnemers aan de reis toe te voegen, kijken wij naar de mogelijkheden. De personen die de reis hebben geboekt behouden altijd de oude reissom. Voor de personen die worden bijgeboekt, geldt de actuele reissom. Dat wil zeggen dat de prijs wordt berekend, die op dat moment op onze website staat weergegeven. In onze algemene voorwaarden hebben wij opgenomen dat er extra kosten kunnen ontstaan na het doorvoeren van een wijziging. De hoogte van deze extra ontstane kosten kunnen worden opgevraagd voordat de wijziging wordt doorgevoerd. Uw totale reissom wordt verhoogd nadat u een extra reiziger bijboekt. Bij uw reis gelden namelijk prijzen die per persoon berekend worden en niet per appartement. De verhoging van de totale reissom is te beschouwen als door de wijziging ontstane extra kosten. U bepaalt zelf of u akkoord gaat met de wijziging en de berekende kosten. Hoe teleurstellend ik uw opmerkingen ook vind, zullen wij hierover geen ander standpunt innemen. Wij hebben u immers correct geïnformeerd in onze algemene voorwaarden, waar u zich bij boeking akkoord mee hebt verklaard. Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Mocht u over willen gaan tot het bijboeken van extra personen, dan kunt u de boeking laten wijzigen door één van onze medewerkers van ons Contact Center. Met vriendelijke groet, Afdeling Cliëntenservice Sunweb Vakanties Postbus 1439, 3000 BK Rotterdam t +31 (0)10 2802102 f +31 (0)10 2802169 e [email protected] i www.sunweb.nl

SunWeb

Heeft op 05 januari 2012 om 17:01 geantwoord

Toelichting gegeven op onze voorwaarden en werkwijze in geval van bijboeken van extra personen. Mocht u over willen gaan tot het bijboeken van extra personen, dan kunt u de boeking laten wijzigen door één van onze medewerkers van ons Contact Center.

Alle klachten die gemeld zijn door