Klacht: Onduidelijkheid over vakantie – geen contact met Sunweb

op 29 juni 2020 over SunWeb in de categorie Online Reisbureaus

Wij proberen al weken duidelijkheid te krijgen van Sunweb over onze vakantie naar Cyprus die vanaf 13 juli a.s. in zou gaan. Helaas heeft dit bedrijf ervoor gekozen om telefonisch helemaal niet meer bereikbaar te zijn voor klanten, en antwoorden op mails laten (te) lang op zich wachten. Omdat gratis omboeken slechts mogelijk is tot max. 2 weken van te voren, moesten wij uiterlijk vandaag een keuze maken, omboeken of afwachten en eventueel gaan. Uiteindelijk kwam afgelopen vrijdag via Facebook Messenger het verlossende woord: onze accommodatie is gesloten t/m 15 juli, dus onze vakantie kan niet doorgaan. Fijn, eindelijk zekerheid, én recht op een voucher of terugbetaling. Dus wij hebben uiteraard andere plannen gemaakt voor dit jaar. Krijg ik nu ineens een mail (TIEN DAGEN na mijn vorige mail met vragen) van een andere medewerker van Sunweb die ons eraan herinnert vandaag nog kosteloos om te boeken omdat er nog geen zekerheid over onze vakantie. Wat?! En als we dus niet uiterlijk vandaag omboeken, er alsnog kosten aan verbonden zijn, aangezien wij al hebben aangegeven dit jaar niet naar het buitenland te willen. Er zijn echter al andere plannen gemaakt, en de data van onze vakanties voor volgend jaar zijn nog niet bekend (kan via werkgever pas in november), dus vandaag nog omboeken is geen optie. De ene medewerker zegt dat we niet op vakantie kunnen, de andere zegt dat er nog niets zeker is. Je kunt klanten toch niet opzadelen met dergelijke onzekerheid?

Dat we een voucher ontvangen voor een vakantie voor volgend jaar.

7 dagen geleden - Ik heb een email gestuurd naar SunWeb over deze klacht.

7 dagen geleden - Deze klacht is zojuist door SunWeb in behandeling genomen

7 dagen geleden - We hebben bericht ontvangen dat SunWeb een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

SunWeb

Heeft op 29 juni 2020 om 16:12 geantwoord

Goedemiddag,

Wat vervelend om te horen dat jij niet tevreden bent. Wij bieden aan om de vakantie eenmalig om te boeken door middel van de flexibel omruil optie. Helaas is het niet mogelijk om aanspraak te maken op een voucher of de reis meerdere keren om te boeken.

Team Webcare Sunweb

Heeft op 29 juni 2020 om 19:27 geantwoord

Via FB Messenger krijg ik net bericht dat we wél recht op een voucher. Zelden zoveel onduidelijkheid meegemaakt...

Alle klachten die gemeld zijn door MFGimp