Klacht: Omboeken vakantie gaat niet.

op 26 maart 2020 over SunWeb in de categorie Online Reisbureaus

Naar aanleiding van de coronacrisis wil ik onze vakantie in Juni naar Zakynthos omboeken omdat ik geen vakantie meer kan krijgen in de periode dat wij geboekt hebben. Ik heb alleen geen Vitaal beroep. We hebben een aanbetaling gedaan van € 700,00. Ik probeer al dagen in contact te komen met Sunweb, maar de telefoon ligt er daar uit. Je kan ze niet bellen, niet mailen. Ik lees nu op het internet dat mocht je willen omboeken je aanbetaling vervalt terwijl je bij het boeken van de vakantie te horen kreeg dat er een omboekgarantie bij zit. Andere reisorganisaties zoals Tui en Corendon bieden deze service wel aan, en zijn ook gewoon normaal te bereiken via de telefoon of mail. Ik vind het allemaal heel asociaal, en dit is de laatste keer dat wij bij sunweb hebben geboekt.

Onze reis kan worden omgeboekt zonder het verlies van onze aanbetaling van € 700,00.

1 week geleden - Ik heb een email gestuurd naar SunWeb over deze klacht.

1 week geleden - Deze klacht is zojuist door SunWeb in behandeling genomen

1 week geleden - We hebben bericht ontvangen dat SunWeb een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

SunWeb

Heeft op 26 maart 2020 om 16:15 geantwoord

Beste mevrouw Van Blitterswijk,

Wat vervelend dat u geen contact met ons kreeg. Inmiddels zijn wij wel weer telefonisch bereikbaar en zie ik dat u al contact heeft gehad met mijn collega. Per mail of social media waren wij wel al die tijd bereikbaar.

Het is zeker mogelijk om de vakantie om te boeken. Dit kan buiten 6 weken voor vertrek ( in u geval tot 30-5 ) tegen de actuele prijs van de nieuwe vakantie. Hier kunt u het beste telefonisch contact voor opnemen.

Ik begrijp helaas niet helemaal hoe u aan de informatie bent gekomen dat u uw aanbetaling kwijt zou zijn. Een betaald bedrag blijft namelijk na een omboeking gewoon in de boeking staan.

Team Webcare Sunweb

Alle klachten die gemeld zijn door Valerielucien