Klacht: Klacht over verblijf Résidence Les Bergers

TomvanH88 op 20 april 2025 over SunWeb in de categorie Online Reisbureaus

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Wij verbleven van 18 maart t/m 25 maart in Résidence Les Bergers, geboekt via Tomorrowland Winter (boekingsnummer 8627). De accommodatie voldeed totaal niet aan de verwachtingen: het appartement was zwaar vervuild (etensresten op muren, stof overal, bevlekte gordijnen), het beddengoed was vies en versleten, en de verwarming werkte twee dagen niet. Er ontbraken basisvoorzieningen zoals een badstop en de schoonmaak werd uitgevoerd door vrijwilligers zonder professioneel materiaal.

Na melding bij Sunweb werd dit gebagatelliseerd als een “studentenhotel” – wat vooraf nergens vermeld stond – terwijl wij €3.412,- betaald hebben. Een alternatief appartement werd aangeboden tegen een meerprijs van €840,-. Toen wij €400,- extra boden, werd dit geweigerd. Uiteindelijk kregen we alleen ‘nieuwe’ lakens en een oppervlakkige ‘schoonmaak’, om 23:00 uur, door vrijwilligers met vieze doekjes.

Tot overmaat van ramp verstuurde het hotel later een e-mail waarin de persoonsgegevens van 144 gasten, inclusief mijn eigen e-mailadres, openbaar zichtbaar waren — een ernstige schending van de AVG.

Na eerdere goede ervaringen met Tomorrowland is dit verblijf teleurstellend en onacceptabel geweest. Gezien de hygiënische staat en de privacy-overtreding verzoek ik om een passende compensatie.

Gewenste Oplossing:

Eigenlijk vind ik dat Sunweb en Tomorrowland zich er te gemakkelijk vanaf maken met alleen een financiële vergoeding. Toch stel ik nu een symbolisch bedrag van €210,- per persoon voor — gelijk aan het bedrag dat wij extra hadden moeten betalen voor een fatsoenlijke accommodatie.

Hiermee komen jullie er nog relatief goed vanaf. Als dit namelijk een juridische zaak wordt, zullen de gevolgen — met name voor het datalek — aanzienlijk groter zijn. Voor mij persoonlijk niet, aangezien ik over rechtsbijstand beschik.

Ter verduidelijking: dit is voor mij de tweede stap in dit proces, maar zeker niet de laatste. Zonder passende oplossing meld ik het datalek bij de CNIL, volgt er een openbaar artikel op een platform met honderdduizenden lezers, en onderneem ik verdere stappen.

Want ja, dit is Tomorrowland — en daar hoort ook verantwoordelijkheid bij.

Bericht van Robin van Klacht.nl

4 weken geleden - Ik heb een email gestuurd naar SunWeb over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

6 dagen geleden - Deze klacht is zojuist door SunWeb in behandeling genomen

SunWeb

Heeft op 16 mei 2025 om 14:48 geantwoord

Geboden Oplossing:

Wij hebben meneer persoonlijk van een inhoudelijk reactie voorzien.

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 dagen geleden - We hebben bericht ontvangen dat SunWeb een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Alle klachten die gemeld zijn door TomvanH88