Klacht: Bedrogen door Sunweb

op 06 juli 2019 over SunWeb in de categorie Online Reisbureaus

Wij hadden van 4 juni tot 11 juni 2019 een reis geboekt in Hotel Christos in Limenaria op Thassos (Griekenland). Hierbij hadden wij als verzorging gekozen voor half pension en voor aparte bedden.
Wij hadden verwacht een van de 12 kamers te krijgen in het door Sunweb getoonde hotel. Alhoewel niet alle kamers van het hotel bezet waren werden we in een donker kamertje van de dependance geplaatst met een half vergane koelkast. Hierbij bleek ook dat het hotel geen mogelijkheid had van aparte bedden. Het half pension bestond uit een mager ontbijtje en bij het diner was er helemaal geen keuze, terwijl ik geen vis lust. Met als gevolg dat we buiten de deur zijn gaan dineren. We hebben ter plekke bij de hostess van Sunweb onze klachten gemeld en hierover ook ter plekke een mail hebben gestuurd naar Sunweb.
Tot op heden hebben wij nog geen reactie van U mogen ontvangen.
Wij vragen ons af of dat bij Sunweb de normale afhandeling is van klachten. We raden in ieder geval niemand aan dit hotel te boeken.

Wij zijn tevreden als Sunweb ons kan verklaren dat we dit hadden kunnen verwachten.

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar SunWeb over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door SunWeb in behandeling genomen

Bericht van SunWeb

1 maand geleden - Beste meneermevrouw,Ik heb uw bericht doorgestuurd naar onze afdeling Customer Support, met het verzoek uw klacht in behandeling te nemen. Over (juiste afhandeltermijn CS) kunt u een reactie van ons verwachten.Met vriendelijke groet, Team Webcare Sunweb

3 weken geleden - We hebben bericht ontvangen dat SunWeb een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

SunWeb

Heeft op 23 juli 2019 om 12:59 geantwoord

Beste meneer Van den Bosch,

Van onze afdeling Customer Support, heb ik vernomen dat er per mail contact met u is geweest.

U heeft aangegeven het vervelend te vinden dat u een kamer in het bijgebouw heeft gekregen, zonder aparte bedden. Deze accommodatie bestaat uit 2 gebouwen en telt 12 kamers. De accommodatie maakt dan ook altijd zelf de kamerindeling, hier heeft Sunweb geen enkele invloed op. Uw voorkeur voor aparte bedden hadden wij verwerkt in de boeking. De accommodatie kijkt na of dat zij hieraan kunnen voldoen. Helaas is een voorkeur(preferentie) nooit een garantie,dit kunt u ook terugvinden op onze website.

Wij hebben uw opmerkingen over het eten aan het hotel doorgegeven. Daarbij willen wij wel graag aangeven dat de maaltijden zijn aangepast aan de gewoontes van het betreffende vakantieland. Dit houdt in dat deze anders en vaak ook eenvoudiger zijn dan u thuis gewend bent. Dit neemt uiteraard niet weg dat wij het vervelend vinden dat er geen keuze was voor het diner. Dit hebben wij besproken met de reisleiding, die ons heeft laten weten dat de manager heeft voorgesteld om wat anders voor u klaar te maken. Andere avonden stond er geen vis op het menu. Helaas was het bij de reisleiding niet bekend dat u om deze reden elders bent gaan eten, wellicht hadden zij hierin nog iets voor u kunnen betekenen. Achteraf is dit helaas niet mogelijk.

Voor het overige hopen wij dat u ondanks deze ervaring toch met overwegend positieve herinneringen kunt terugkijken op uw vakantie naar Griekenland. Graag zien wij u in de toekomst terug op één van onze bestemmingen. Namens Sunweb wil ik u bedanken voor het doorgeven van uw vakantiebeleving. Mede dankzij uw feedback worden wij in staat gesteld om onze dienst- en serviceverlening te optimaliseren indien mogelijk.

Team Webcare Sunweb

Heeft op 23 juli 2019 om 13:20 geantwoord

Volgens Sunweb kan je in Griekenland niet veel fatsoenlijks verwachten en moet je bij half pension eten wat de pot schaft.
Verder was ik bij mijn vorige melding vergeten te melden dat er op een dag alleen maar koud water uit de douche kwam. Waarschijnlijk is dat volgens Sunweb ook typisch Grieks.

Alle klachten die gemeld zijn door F.P.M. van den Bosch