Mijn Klacht:
19 Augustus naar Rhodos gevlogen via Brussel een pakketreis via sunweb.
Mijn oudste zoon moest een pcr test doen voor Belgie.. terug moesten we hetzelfde doen dus ook een pcr test, ik kreeg mail gegevens om een afspraak te maken in rhodos bij ons hotel voor een afspraak, ik zou 2 dagen van te voren gemaild worden wanneer deze test afgenomen zou worden.
Kreeg inderdaad de afspraak dat woensdag 25 augustus om 20.10 hij getest kon worden….Vreemd want pcr krijg je pas binnen 24 uur de uitslag maar ja misschien werkt dat in griekenland anders.
Wij zijn er 20.10 niemand meer aanwezig de arts was al weg…. gelijk contact opgenomen en uiteindelijk is de arts weer terug gekomen, dus ik vraag voor een pcr test dat kan maar die uitslag is er niet op tijd( wij vlogen donderdag om 11.30) nou ja maar gekozen voor een antigeen test keuze had ik niet…
Dit heb ik de volgende dag vertelt telefonisch tegen de reisleiding maar dat kan niet want ze doen geen pcr testen terwijl ik een afspraak voor een pcr heb gemaakt maar was niet waar oftewel ik was een leuegenaar…. dit is het begin van nog veel meer ellende…..
De volgende dag zouden wij om 11.30 vliegen nu hebben wij allemaal ( 3 personen) in Januari corona gehad dus allen maar 1 inenting gehad maar dan ben je volledig gevaccineerd.
Nu bleek in de corona check app bij mijn moeder en mij 1 van de 2 vaccinatie te staan dus dat we er maar 1 hebben gehad ipv 2…dus dit werd niet geaccepteerd door de chagarijnige mevrouw achter de balie we mochten niks uitleggen ook werd niks gezegt hoe en wat en we moesten oprotten uit de rij!!!
Gelijk sunweb gebeld en haar antwoord was: Ja dat weet ik ook niet hoor geen idee wat je nu kan doen.
Terug naar de balie en bij een andere man aan de balie gevraagd wat te doen die vertelde dat we bewijs moesten hebben dat we corona hebben gehad.
Oke gelijk bellen met de GGD alles uitgelegd en hij ging gelijk alles regelen om via de mail mij de bewijzen door te sturen.
In tussentijd op het vliegveld de reisleiding aangesproken met ons probleem en dat we geholpen moesten worden het was 11.00 en onze vlucht ging om 11.30 dus lichte paniek….
Uiteindelijk het bewijs in de mail maar de balies waren gesloten dus de mevrouw van sunweb heeft nagevraagd of we nog mee konden maar dat kon niet meer….daar stonden we dan met ons gezin van 5 personen en nu???
Ja dan moeten jullie nieuwe tickets boeken….pardon!!!! we moesten maar even buiten gaan zitten even wat drinken ze was ook druk en zou er op terug komen en navraag doen…
weinig vluchten natuurlijk alles hartstikke duur…..moesten zelf maar even kijken op skyscanner…
Vreselijk om dit alles zelf te moeten doen we waren echt in een nachtmerrie beland…
Ik vroeg om een hotel te regelen want we zouden die dag niet meer weg komen ze had er 2 benaderd maar die zaten vol we moesten maar even op booking.com kijken…..ik dacht dat ik ontplofte we stonden daar totaal geen weet ergens van en je verwacht dat sunweb je helpt maar nee we waren op onszelf aangewezen….
Uiteindelijk tickets gevonden 1 voor mijn man naar Brussel die dag erna en 4 tickets voor de volgen de avond naar amsterdam de ticket van mijn kon alleen met creditcard betaald worden en de 4 van transavia had ik een raboreader nodig dus kon geeneens de tickets afrekenen,dit meldde ik ook bij de reisleidster waarbij haar antwoord was ken je niet iemand die even voor jullie wil betalen….ach het was maar 2000 euro dat kan je makkelijk even van iemand verwachten maar niet heus, maar lekker makkelijk we moesten het maar allemaal uitzoeken.
Uiteindelijk de werkggever van mijn man gebeld en die zei ga lekker koffie drinken ik ga op zoek naar tickets jullie moeten zsm naar nederland…
na 20 minuten geregeld!!! we moesten eigenlijk naar brussel zaventem maar deze vlucht ging naar Belgie charleroi daarvandaan konden we dan met de taxi naar Zaventem als we maar weg uit griekenland waren.
Dus gelukkig dezelfde dag nog terug gevlogen….
Maar wat heeft sunweb ons in de kou laten staan moesten alles zelf regelen opzoeken uitzoeken ik vroeg nog of ze naar ons toe wou komen maar nee daar had ze geen tijd voor!!
Wat een vreselijke ervaring 2000 euro lichter voor iets waarbij sunweb ons had moeten helpen daar is de reisleiding voor.
Nooit meer boeken via sunweb dit was dit jaar een bewuste keuze ivm corona, een hard gelach want we hebben niks aan ze gehad!
Bedankt sunweb!
Gewenste Oplossing:
Schadevergoeding voor alle ellende wat we hebben gehad!!
