Klacht: Sturen geen facturen, maar direct een incasso

op 18 mei 2020 over Klarna in de categorie Betalingsdiensten

Nu twee keer een bestelling gedan betaling via Klarna. echter nooit een factuur gezien, maar wel gelijk een aanmaning met opslag van €7.50
bij de eerste keer had ik zoiets, heb geen zin om hier een discussi over aan te gaan, maar nu het mee voor de tweede keer overkomt, en even loop te googlen, blijkt dit dus veel voor te komen.
Contact gezocht via de chat met een zekere Thomas, echter kun je beter tegen de muur praten heeft vermoedelijk meer effect.
Totaal geen enkel begrip. kan niet. vreemd dat half internet er mee vol staat

Terug storten van de teveel betaalde 7,50

4 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Klarna over deze klacht.

4 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Klarna in behandeling genomen

4 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Klarna een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Klarna

Heeft op 19 mei 2020 om 08:43 geantwoord

Beste Jacob,

Bedankt voor je bericht.

Natuurlijk vinden wij het vervelend om te vernemen dat je een slechte ervaring hebt met onze diensten. Graag leg ik je uit hoe wij te werk gaan.

Wanneer je een bestelling plaatst bij een webwinkel en kiest voor Klarna nemen wij het e-mailadres over vanuit de betalingsomgeving.

Zodra je op bestellen klikt ga je akkoord met een betalingstermijn van 14 dagen, deze betalingstermijn gaat van start zodra de webwinkel jouw producten heeft opgestuurd. Je ontvangt de factuur dan direct per e-mail, of deze is direct zichtbaar in de app.

Op het moment dat wij na het eerste betalingstermijn nog geen betaling hebben ontvangen zullen wij een kosteloze herinnering per e-mail sturen en verlengen wij de uiterste betaaldatum met 14 dagen. We gaan er dan ook vanuit dat je voldoende tijd hebt gehad om ons te contacteren als er iets mis is gegaan.

Wanneer deze tweede uiterste vervaldatum is verstreken, zullen wij een aanmaning met aanmaningskosten per post naar je opsturen.

Als tip geef ik je mee om onze app te downloaden, zo mis je nooit een factuur en ben je altijd op de hoogte.

Groet,

Michel