Klacht: storting naar GB

op 19 maart 2017 over ABN Amro in de categorie Banken

Ik moet geld overmaken naar GB.
Dit is jaren goed gegaan nu ineens stokt het.
Vorige maand duurde het 14 dagen toen kreeg ik een telefoontje dat de bank meer gegevens moest hebben over mijn overboeking. ( Wet op de privacy). Of ik dat per mail even wilde doen.
Gedaan. Toen ging de overboeking door.
Deze maand weer nu duurt het al 3 weken. Ik heb een kopie swift overboeking maar het geld komt niet bij diegene het moet hebben.
Bank weet ook niet waar het is.
Ik mag een onderzoek in stellen maar dat moet ik zelf betalen.
De bank heeft het geld van mijn rekening afgeschreven, hebben het dus in hun beztit, zijn het kwijt, ik moet de zoek kosten betalen???????

Als het geld op de goede plaats is en ik een vergoeding krijg voor de geleden schade.
Ben al uren zoet met bellen met de bank om iets gedaan te krijgen.
Rente van de tijd dat het geld bij mij weg is en niet op de goede plaats terecht is gekomen.
En een advies hoe ik volgende keer geld over moet maken dat wel
( zoals op de site staat) binnen 3 werkdagen op zijn plaats is.

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar ABN Amro over deze klacht.

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door ABN Amro in behandeling genomen

Bericht van ABN Amro

3 maanden geleden - Beste Marion1961, Hartelijk dank voor je bericht op dit forum! Ik kan mij voorstellen dat het vragen bij je oproept wanneer een overboeking naar een Britse rekening zo lang in beslag neemt en dat er voor een navraag kosten in rekening worden gebracht. Ik heb je hier telefonisch over geprobeerd te bereiken. Helaas kreeg ik je niet aan de lijn. Mag ik je vragen ons een bericht te sturen wanneer je, tijdens kantooruren, telefonisch bereikbaar bent? Ik neem dan graag contact met je op om deze klacht te bespreken. In afwachting van je reactie. Met vriendelijke groet, ABN AMRO Webcare Dhr. R. Keijsers

Reactie van de melder van de klacht marion1961

3 maanden geleden - Geachte meneer Keijsers, Zoals eerder aangegeven, is er door mij ettelijke uren telefonisch gecommuniceerd met de ABN AMRO. Iedere keer een andere persoon, die mijn vorige contactpersonen in dit drama niet kon traceren (andere afdeling etc) of kon vertellen wanneer de bewuste personen wel aanwezig zouden zijn. Hoewel ik de dossiernummers binnen handbereik had, diende ik eerst iedere keer (!!!) de hoezo/waarom vraag te beantwoorden. Terwijl de dossiernummers toch voldoende houvast zouden moeten geven, voor identificatie van mijn persoon. Ik wil graag hierover met u verder overleggen, om dit tot een goed einde te brengen. De ervaring van de laatste maand, dat ABNAMRO medewerkers ineens onbereikbaar zijn, dus ook daarmee gedane toezeggingen, hoop ik op uw begrip, dat ik er toch liever de voorkeur aan geef, om met u alles via mail verder af te wikkelen. met vriendelijke groet, Marion1961

Bericht van ABN Amro

3 maanden geleden - Beste Marion1961, Dank voor je reactie! Vervelend om te lezen dat dit al zoveel van je tijd in beslag heeft moeten nemen en dat er toezeggingen zijn gedaan die niet zijn nagekomen. Om specifiek op deze situatie in te kunnen gaan, wil ik je toch vragen om hier telefonisch contact over te hebben. De reden hiervoor is dat wij vanuit veiligheidsoverwegingen geen persoonsgebonden informatie via dit forum of via de mail met je kunnen delen. Mocht ik je hiervoor toch kunnen bellen dan wil ik je vragen om door te geven wanneer je, tijdens kantooruren, bereikbaar bent. Met vriendelijke groet, ABN AMRO Webcare Dhr. R. Keijsers

2 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat ABN Amro een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

ABN Amro

Heeft op 11 april 2017 om 12:09 geantwoord

Om de klant van de benodigde informatie te voorzien, is telefonisch contact noodzakelijk. Hiervoor hebben wij de klant gevraagd wanneer ze telefonisch te bereiken is. Hierop hebben wij geen reactie meer ontvangen. De klacht wordt gesloten. Wil mevrouw hier alsnog meer uitleg over hebben, kan er telefonisch (0900 0024) of via Whatsapp (0613660024) contact worden opgenomen.

Alle klachten die gemeld zijn door marion1961